POLITICA


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

POLITICA
POLITICA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare

Despre pupincurismul românesc (1) & (2)

3 participanți

In jos

Despre pupincurismul românesc (1)  & (2) Empty Despre pupincurismul românesc (1) & (2)

Mesaj Scris de Admin Vin Aug 02, 2013 1:02 pm

Despre pupincurismul românesc (1)  & (2) I-162-1
Nu ştiu de unde l-a preluat naţia română, dar a reuşit să-l “şlefuiască” până a căpătat sclipirile unui diamant dintr-o grămadă de căcat (scuzaţi cuvântul “grămadă”). Pupincurismul românesc poate fi introdus, cu succes, în programa şcolară, pentru a fi studiat de la cele mai fragede vârste. Cercetându-i istoricul şi exponenţii de marcă, putem cu uşurinţă descoperi că traversează ca un fir maro şi urât mirositor aproape toată existenţa noastră (fiind tot mai prezent din epoca fanariotă). Începând cu marii voievozi, care între două bătălii, zidirea unor mănăstiri, mai dădeau câteva limbi în curul sultanului, trecând prin cea mai scârboasă perioadă a balelor revărsate de fanarioţi, continuând cu perioada de limbi mai educate, lipite de imperialul cur austriac, ajungem pe teritoriul marilor personalităţi din România secolelor XIX – XXI, care nu “au precupeţit nici un efort” pentru a şterge bucile regale şi prezidenţiale cu limbile lor erudite.

Este adevărat că acest comportament secular, care erodează puternic demnitatea naţiunii, există peste tot în lume, mai ales în regimurile totalitare, unde cultul personalităţii este văzut ca o necesitate a supravieţuirii. Dar, la noi, linsul în cur al şefului a devenit, în timp, o parte a culturii. A îmbrăcat forme tot mai diferite, de la milogeala ţăranului în faţa atotputernicei primării şi până la frazele pline de cuvinte greţoase ale intelectualilor, adresate potentaţilor vremii. Pupincurismul românesc este grotesc, fără limite şi a devenit ceva natural, obişnuit, cotidian. Dacă pentru omul simplu, amărât, strivit de greutăţile vieţii, o limbă trasă din când în când pentru obţinerea “ceva-ului”, este o necesitate, ca şi şpaga, nu acelaşi lucru îl poţi afirma despre o personalitate.

Ce nevoi aveau un Sadoveanu, Arghezi, Iorga, Gusti, Cezar Petrescu, Gigurtu, Rebreanu şi mulţi alţii, pentru a-şi umple gurile cu rahatul princiar şi apoi cel bolşevic ? Degradarea prin linguşire a acestor personalităţi, modele pentru societatea românească, reprezintă cea mai josnică exprimare a pupincurismului. Degeaba opera şi activitatea lor formează patrimoniul spiritual al naţiunii, dacă moral sunt mânjiţi cu rahatul pupincurismului şi caracterul lor pute a oportunism. Nu am nici o consideraţie pentru astfel de personaje. Cum “peştele de la cap se împute”, de ce să ne mirăm că “limbismul” este unul dintre stâlpii pe care se sprijină societatea noastră ?

Vom începe cu primul rege al României, M. S. R. Carol I. Istoricul N. Iorga îşi face încălzirea, pentru viitoarea carieră politică, în 1914 prin lucrarea “Opera de istoric a Regelui Carol”  Smile . Câteva extrase din această operă de 20 bani (acesta este preţul apărut pe copertă): “Cei ajutaţi de dânsul prin darurile făcute culturii româneşti, în chip atât de larg, şi prin testamentul său, aşa de mareţ în simplicitatea sa şi aşa de uman în rezerva sa regală, vor regăsi pe binefăcătorul, trecut la altă viaţă, în opera care le-a ajutat să-şi câştige lumină şi îndreptare.[... ] Străbaterea pioasă a însăşi operei istorice (!) pe care a lăsat-o Regele Carol şi care-l aşează în fruntea acelora care au transmis mărturii de bază pentru scrierea lungii, fecundei şi paşnicei lui Domnii.”

“Marea” operă istorică a regelui, la care face referire Iorga, este formată din 4 volume de însemnări, despre care şi istoricul are dubii că ar fi scrise de Carol I. Dar: “Sensul moral din aceste “Însemnări” e educativ şi înălţător, e filozofic în toată cuprinderea acestui termen… să fim iniţiatorii acelui “Muzeu al Regelui Carol”, care lângă Mausoleul său din Bucureşti, sau, deocamdată si fără dânsul, să cuprindă pe încetul toate urmele materiale ale celor cincizeci de ani în care naţiunea românească a lucrat sub iubitoarea şi înţeleapta lui conducere.”

Să continuăm cu articole din publicaţia culturală Sămănătorul. I-auzi ! “Din vremuri foarte vechi, ca ale Romei, n-a existat om care, în mijlocul vieţii, să se smulgă mai deplin din tot ce îl alcătuieşte, pentru a trăi cu ochii reci fixaţi la o singură stea care nu poate apune: Datoria Sa de Suveran ! [...]  Drept ca un stejar, cu toţi cei şaizeci şi cinci de ani ai săi, stapânind cu ochii pătrunzători şi vioi, de vultur, cu faţa tânără, pe care o împodobea, fără a o îmbătrâni barba albă, Regele Carol vorbea, cu o mareţie liniştită, cu o solemnitate senină, despre Mircea Batrânul” (Sămănătorul” III, no. 13, din 28.03.1904)

“O mişcare. Regele a sosit. Stăpânind puternic frumosul cal arab, el se aşează lângă bronzul înaintaşului său Mihai-Vodă. Chipiul cu surguciu alb stăpâneşte lângă semeaţa căciulă. O lumină pare că se aprinde în straşnicii ochi ai strămoşului de sus; ai zice că înţelege, că recunoaşte şi e mândru ; paloşul pare că zvâcneşte în mâna încleştată.” (Sămănătorul”, III, no. 21, din 23.05.1904)

Nici ostaşii nu se lasă mai prejos: “Ei bine, nu ştiu ce instinct îmi spunea că acest Carol I, pe care încă nu-l văzusem, ci numai ştiam că a venit în ţară ca să ocupe Tronul ca Domn, cu timpul va fi Luceafărul conducător al naţiunel Române, ducătorul la lupte glorioase ale oştirei noastre.” (Dimitrescu Mihail, “Amintiri militare”, 1897, Bucureşti). Ce instinct retroactiv putea să aibă acest ofiţer pupă-cur…

Ca să nu mai vorbim de reprezentanţi ai corpului didactic: “Generaţiunile viitoare au să regrete că nu au trăit în timpul, când Carol I a readus victoria sub steagurile româneşti şi când a creat regatul Dunării măreţe ; noi suntem fericiţi că putem auzi în urechi vocea Lui, că putem să-L vedem cârmuind corabia română, pe El, care a adus încrederea în inimile româneşti. Azi se împlinesc 36 de ani, de când Cârmaciul (hopa Smile) s-a suit la locul de onoare şi de pericol ; azi se împlinesc 25 de ani, de când El a anunţat lumii şi a dovedit apoi că România poate singură sa-şi croiască viitorul; azi se împlinesc 21 de ani de când El a făcut pe toată lumea să recunoască că prestigiul României a crescut. Calitatea regină (?) a Regelui nostru este însă prudenţa, înţelepciunea, în care a ştiut să conducă şi să înalţe statul nostru, pătrunderea minţii prin care a putut, de la primele momente, să vadă ce viitor poate crea la Dunăre. Atunci statuia Lui se va înălţa în fantasia fiecăruia mai înaltă decât Caraimanul, iar la picioarele ei, nevăzuţi, Românii vor munci cu pricepere si vor apăra cu (!) curaj avutul lor. Trăiască regele şi întreaga familie regală!“ (Ion S. Floru, profesor de istorie la Liceul “Sfântu Sava”, “Ziua de 10 Maiu”, Bucureşti, 1902)

va urma
http://istoriaincomoda.wordpress.com/2013/08/02/despre-pupincurismul-romanesc-1/




Ultima editare efectuata de catre Admin in Mar Aug 13, 2013 4:22 pm, editata de 1 ori

Admin
Admin

Mesaje : 9961
Data de inscriere : 20/12/2008

https://naspa.forumgratuit.ro

Sus In jos

Despre pupincurismul românesc (1)  & (2) Empty Re: Despre pupincurismul românesc (1) & (2)

Mesaj Scris de ana morosana Vin Aug 09, 2013 7:10 am

E PRELUAT AZI DE ACIDUTZUL , reactie foarte lenta, , prea putin acida.
ana morosana
ana morosana

Mesaje : 201
Data de inscriere : 22/05/2013

Sus In jos

Despre pupincurismul românesc (1)  & (2) Empty Despre pupincurismul românesc (2)

Mesaj Scris de PITIC_GHEBOS_din_GRADINA Mar Aug 13, 2013 10:15 am

Continuăm serialul despre mâncătorii de rahat parfumat din fundurile României. Nici M.S.R. Ferdinand I nu a scăpat de porţia limbilor care să-l ferească de eventualele afecţiuni rectale. Chiar dacă a domnit mai puţin decât unchiul său, Carol I, al 2-lea rege al plaiurilor româneşti s-a “bucurat” din plin de măiastra pupincureală mioritică. “Loialul” şi “Reîntregitorul” neamului, au fost prea puţine, întotdeauna este loc de mai mult. Mult mai mult… Probabil că avalanşa de limbi dezlănţuită peste fundul său, a avut un anumit rol în declanşarea şi agravarea bolii sale, Ferdinand I murind în 1927 de cancer la colon. Vom începe cu un fragment dintr-o poezie jenantă “ca calitate”, apărută într-o publicaţie religioasă din Caransebeş:

“Făt frumos în zori s’arată —
Pleacă capu ‘ncetinel —
Mai frumos ca altă dată
Sub coroana de oţel.
Muntă mare şi aleasă
Se întinde pe câmpii,
România e Mireasă,
Mire-i Ferdinand întii.”
(V. P. Pataşanu, Foaia Diecezană, 02.10.1922)

Nici presa nu-şi uită limbile în sertarele redacţiilor: „Până ieri, România a avut un rege, de azi românii au un Împărat: adevărul acesta a năvălit ca o făgăduinţă de mult visată în toate sufletetele româneşti de la Tisa până la Mare. (…) Azi, Ferdinand I este suveranul popular, nu fiindcă a alergat după dragostea poporului român, ci fiindcă românii îl privesc şi recunosc în fapta lui pe Omul care de mult, de veacuri, se arată în visurile naţionale cu spada în mână, ca un archanghel al Mîntuirei neamului”. (Emil Fagure, Adevărul, 16.08.1916)

“Aşadar acum lipseau de aici alţi sfetnici. Şi în locul lor gol, Regele Ferdinand a privit cu o tristã mustrare. Nu ştiuse cã şi în potirul biruinţei şi al pãcii se poate afla o drojdie atât de amarã. O afla acum şi a îndreptat ochii aiurea. Din nou, poporul cel mult şi credincios se afla acolo, în straiele sale albe. Din nou îşi arãta sufletul curat. Şi din nou oştirea era de faţã. Ţãranii sãi şi oştenii sãi l-au mângâiat de aceea lipsã. Venise sã-i se închine neamul cel adevãrat, nestrãmutat din veac. De mult ştia cã Ţara e aceasta. Şi, pe nesimţite, a întors spatele locului gol, ca sã fie numai cu norodul apropiat de inima sa. Clopotele bisericii domnesti sunau lin cãtre cer. Prãznuirea s-a încins dupã datina veacurilor.” (Cezar Petrescu)

Nu putea lipsi o mostră din rândul politicienilor. Îl neglijăm de data aceasta pe N. Iorga, care îşi continuă elucubraţiile pupincuriste şi în jurul noului poponeţ regal, şi-l vom cita pe fruntaşul conservator Nicolae Filipescu: “Eşti trimisul lui Dumnezeu ca să împlineşti visul unui neam. Vei fi cel mai mare voievod ţării împodobindu-te cu titlurile lui Mihai Viteazu: Domn al întreg Ardealului, al Ţării Româneşti şi al Moldovei, şi aducând pe deasupra strălucirea purpurei regale, sau răpus în cel mai suprem avânt de vitejie al neamului vei fi totuşi sfinţit ca erou naţional.” (15.02.1915)

Profesorul V. D. Păun îl descrie foarte “echilibrat” pe regele Ferdinand I într-o lucrare: „minte cumpănită, vorbă măsurată, precisă, judecată clară, înţelege lucrurile dintr-o dată şi întrebuinţează vorba numai atunci când ar avea ceva de spus bine gândit. Blajin cu toată lumea, prieten de temei. Numai într-un singur punct A.S.R. este neînduplecat, anume când este vorba să-şi facă datoria. Sub niciun cuvânt de scuză nu şi-ar lăsa-o pe ziua de mâine”. (“Ferdinand de Hohenzollern Principele României. Schiţă biografică”, V. D. Păun, Profesor la Liceul Sântul Sava, 1889).

Îl completează profesorul Gheorghe Noaghea dela liceul „Traian Doda” din Caransebeş:

“Precum tot creştinul adevărat se bucură nespus de mult de învierea Domnului nostru Isus Hristos, care ne-a scăpat de robia morţii şi a iadului, tot aşa se bucură acum tot Românul, tot cetăţeanul României, de încoronarea iubiţilor noştri Suverani, care e chezăşia fericirei noastre şi a fiilor, nepoţilor şl strănepoţilor noştri în ţara liberă, mândră şi frumoasă, care e România mare, fericire care va ţine până la sfârşitul lumii…Acum se încununează cu cinste şi cu mărire Regele nostru Ferdinand I, care a dat moşiile Coroanei şi pe ale sale personale ţăranilor spre fericirea lor şi a familiei lor, care a dat împroprietărirea, care a condus armata sa vitează din biruinţă în biruinţă, înfruntând pe front alăturea de ostaşii noştri iubiţi toate primejdiile, ostenelile şi privaţiunile.”

Încheiem acest capitol, despre perioada regelui Ferdinand I, cu un exemplu recent. Pe blogul principelui Radu, valurile greţoase ale pupincurismului se izbesc cu putere în fundurile regale:

“An cu an curge torentul timpului, de când, pe 20 iulie 1927, fruntea liniştită a Regelui Ferdinand I al României s-a îngemănat cu fruntea veşniciei… Suveranii României au simţit dintotdeauna dragostea poporului român crescând pe măsură ce anii lor de domnie se revărsau în vadurile istoriei, fără să împingă ura şi paroxismul, ca să-şi netezească drumul cu umbra disperării şi renunţării la luptă a neamului ţării sale…Împietresc vorbele cele urcate deasupra şoaptei de dincolo de lespedea de peste el, astăzi, aproape de asfinţitul unui veac. Şoaptele acestea spun despre fapte, încet şi adevărat. Vorbele tari de azi, nu triumfă cât ale blândului Rege, al cărui gând a fost o împărtăşire a simţurilor româneşti, fără a avea în spinarea cuvintelor încălecate de interese, ură, incultură, minciună, trădare…În lacrima vărsată amintirii Regelui Loial, Regelui Reîntregirii, Ferdinand I al României, se înmulţesc lacrimile aşteptării neamului românesc de a trăi iarăşi într-o ţară cârmuită de urmaşii luminoşi ai marelui Rege…” (Aurel V. Zgheran – 25.07.2013 – princeradublog.ro)
Va urma

Sursa: Istoria Incomoda
PITIC_GHEBOS_din_GRADINA
PITIC_GHEBOS_din_GRADINA

Mesaje : 162
Data de inscriere : 03/08/2011

Sus In jos

Despre pupincurismul românesc (1)  & (2) Empty Re: Despre pupincurismul românesc (1) & (2)

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum