Căutare
Ultimele subiecte
LIBERALISMUL ROMANESC UN LIBERALISM RUPT IN CUR -Fata hada a liberalismului romanesc
3 participanți
POLITICA :: Prima categorie :: buna tara,rea tocmeala, MAMA EI DE SOCOTEALA :: USL -barca pe valuri.... :: PNL
Pagina 1 din 1
LIBERALISMUL ROMANESC UN LIBERALISM RUPT IN CUR -Fata hada a liberalismului romanesc
MOTTO :
“Il faut que pouvoir arréte la pouvoir!”( ”El trebuie să aibă posibilitatea de a opri puterea!”).- Montesquieu
MOTTO :
„Prin noi însine !!! „-deviza PNL
La scurt timp după evenimentele din decembrie 1989 ,sub presiunea străzii şi pentru a ascunde tendinţe totalitare ,cei care au beneficiat de LOVITURA DE STAT din decembrie ,implicit cei care au confiscat REVOLUŢIA ANTICOMUNISTĂ ce a urmat loviturii de stat au decis adoptarea mimetică a pluripartidusmului, moment în care păpuşarii din umbră au dat ordin aparatnicilor şi securiştilor cu grade la vedere sau ascunse să infiltreze partidele pe cale de a se forma sau să ocupe şi să pervertească preventiv anumite culoare doctrinare .De o atenţie deosebită s-a bucurat intenţia fermă de a bloca din start posibilitatea renaşterii unui liberalism autentic .În acest scop ,un grup de indivizi dormici să parvină au confiscat o siglă de partid şi memoria Brătienilor şi s-au erijat în păstrători şi continuatoride tradiţii liberale.Nu este de loc întîmplător faptul că cea mai mareconcentrare de foşti securişti şi informatori ordinari ai securităţii se află în PNL .
Înainte de a trece la subiectul propriu zis cred că este necesar un fie şi succint
Izvorul filozofic al liberalismului l‑au constituit Aufklärung‑ul şi, în special, umanismul. Filozofi şi gânditori politici precum Kant, Locke, Spinoza, Montesquieu, Descartes, Hume, Bentham, Mill şi Jefferson au trasat idea drepturilor naturale, într‑un înţeles diferit de dreptul roman, idee şi ea de sorginte religioasă, din care a evoluat doctrina liberală. Economistul care a însemnat cel mai mult pentru aceasta a fost Adam Smith, cel ce reliefa mecanismul perfect al pieţei libere, studiind autoreglarea acestuia şi eliminarea automata dinăuntrul sau a fenomenelor dăunătoare, realizând de fapt o definiţie a economiei: “alocarea unor resurse limitate între mai multe activităţi concurente”.
LIBERALISMUL CLASIC este curentul care s‑a impus pe buzele majorităţii oamenilor politici din ţările civilizate, dacă nu în modul lor de acţiune. Liberalismul clasic este bazat pe respectul demnităţii umane fundamentale, reprezentată de drepturile naturale ale individului, caracterizate ca inviolabile şi inalienabile. Un accent deosebit îl pune acest curent pe drepturile
politice şi pe proprietatea privată, ale căror rezultate directe sunt democraţia liberală respectiv piaţa liberă. Liberalismul clasic considera statul un inamic al individualităţii şi al liberei iniţiative, atât datorita exprimării sale birocratice şi egalizatoare, cât şi datorita înglobării silite a individului în aceasta organizaţie. Deşi statul este privit ca unic prestator legitim al unor servicii , cum ar fi justiţia, şi rolul sau de arbitraj este consacrat de aceasta orientare, ea evidenţiază rolul sau de frână a dezvoltării economice prin politici nesănătoase sau, pur şi simplu, prin inerţie.
LIBERALISMUL MODERN (sau liberalismul contemporan),
destul de diferit de neoliberalism, este continuatorul liberalismului clasic, în sensul preluării fundamentelor filozofice, acţiunilor politice consacrate şi a mecanismelor intrinseci de evoluţie, caracteristic fiindu‑i faptul că este o doctrină în continuă tran- sformare, rămânând însă aceeaşi, după butada folosita de Bernoulli tatăl. Deosebirea faţă de liberalismul clasic, care este o doctrină bine cristalizată, constă tocmai în această schimbare: nu putem vorbi despre liberalismul modern decât ca despre un curent în evoluţie, dar căruia îi putem descrie conţinutul la orice moment dat din trecut sau din prezent, putându‑i cel mult
prevedea viitorul şi acţiona în sensul modelării acestui viitor. La sfârşit de mileniu, care este în plan politic sfârşitul epocii dispreţului pentru om, oricât de rafinat ar fi fost exprimat acest dispreţ, doctrina liberală moderna afirma, hotărât, aspecte pentru care clasicii liberalismului socoteau, la vremea lor, că nu a sosit momentul punerii lor pe tapet. Natural, oricât am fi de liberali, trebuie sa recunoaştem faptul ca umanitatea are o oarecare inerţie de care suntem siliţi sa ţinem cont în prefigu rarea viitorului: liberalismul caută sa sfărâme lanţurile raţiunii umane, însă un atac violent ar implica o respingere netă. Lozinca ce ar trebui să exprime în doua cuvinte sufletul iberalismului nu poate fi alta decât “viitorul acum”!
ON TOPIC , acum despre
Singura încercare de discurs liberal articulat în România postdecembristă aparţine în opinia mea lui Valeriu Stoica ,personaj care însă ACUM se află în exteriorul PNL. În condiţiile în care PNL are propriul candidat la prezidenţiale ,s-ar impune cu nece
-sitate ca acest candidat să transmită electoratului un mesaj liberal explicit şi percutant. Ascultînd sau lecturînd
spusele găunoase ale lui Crin Antonescu îţi vine să îţi pui în mod firesc întrebările : „Unde sunt liberalii de altădată ?” sau „ Avem sau nu liberalism azi ?”.
PNL prin vocea autorizată a preşedintelui său ÎNCALCĂ un principiu de bază al liberalismului: separarea puterilor în stat ‑ ca urmare legislativul, executivul şi justiţia sunt trei puteri egale, care se controlează reciproc. Aducerea obsesivă în discuţie a numelui Klaus Johannis , acuzele aduse unui preşedinte care a acţionat cu strictă respectare a prevederilor constituţionale ,încercarea de a justifica o eventuală dictatură a unei minorităţi parlamentare asupra unei întregi naţiuni nu reprezintă
liberalism autentic.În condiţiile în care PSD prin Mircea Geoana se pronunta impotriva cotei unice de impozitare si pentru impozitul progresiv; pledînd pentru cresterea masiva a rolului statului in economie si in societate prin crearea unor institutii care sa supervizeze piata si sa gestioneze investitiile publice; sustine introducerea in Constitutie a garantarii de catre stat a drepturilor sociale , ar trebui sa ne asteptam ca PNL prin Crin Antonescu sa sustina statul minimal, piata libera putin sau de loc reglementata, economie privata, taxe si impozite mici, descentralizareaprogramatica, programe sociale minime, la nivel local, nu national, libertateindividuala maxima si diversitatea valorilor. E adevărat, în economie, Crin Antonescu pledeaza pen
tru reducerea cotei unice la 10%. Excelent! Dar domnia sa nu vine si cu un proiect de reformare a statului si de reducere a birocratiei pe masura acestei reduceri si nici cu o reforma a statului social pe masura. In schimb, ne trezim ca, printre solu-
tiile de iesire din criza, Crin Antonescu propune reducerea TVA la alimentele de baza, o masura populista propusa de partidul lui Dan Voiculescu si respinsa cu doi ani in urma chiar de ministrul liberal de Finante, Varujan Vosganian. Mai mult, Antonescu propune inghetarea preturilor la utilitatile publice, o masura care contrazice flagrant ideea de piata libera.ÎN LOC DE CONCLUZIE , în calitate de fost şi poate viitor membru al unui partid liberal autentic , îmi permit să fac o SUGESTIE DE PROGRAM PENTRU LIBERALISM ROMÂNESC “exceptional ganditor de dreapta american, William F. Buckley Jr: “Care este, asadar cel mai indicat curs al actiunilor noastre? Este sa mentinem la cel mai ridicat nivel libertatea individului de a achizi
-tiona proprietatea in moduri care sa ii permita sa decida singur cum dispune de aceasta proprietate. Pentru a face fata somajului, sa eliminam monopolul sindicatelor, plasele de siguranta, inflexibilitatile pietei muncii si sa fim pregatiti, acolo unde somajul rezidual persista sa ii facem fata local, sa plasam responsabilitatea politica si umanitara asupra celei mai mici
unitati politice relevante.”.Nu am făcut decît să citez din exceptionalul ganditor de dreapta american, William F. Buckley Jr .Avem nevoie de liberalism şi liberali autentice şi le vom avea atunci când paiaţe cu papion flutură flamuri liberale vor fi expediate acolo unde le e de drept locul: În arena circului sau la groapa de deşeuri toxice a istoriei recente .
“Il faut que pouvoir arréte la pouvoir!”( ”El trebuie să aibă posibilitatea de a opri puterea!”).- Montesquieu
MOTTO :
„Prin noi însine !!! „-deviza PNL
La scurt timp după evenimentele din decembrie 1989 ,sub presiunea străzii şi pentru a ascunde tendinţe totalitare ,cei care au beneficiat de LOVITURA DE STAT din decembrie ,implicit cei care au confiscat REVOLUŢIA ANTICOMUNISTĂ ce a urmat loviturii de stat au decis adoptarea mimetică a pluripartidusmului, moment în care păpuşarii din umbră au dat ordin aparatnicilor şi securiştilor cu grade la vedere sau ascunse să infiltreze partidele pe cale de a se forma sau să ocupe şi să pervertească preventiv anumite culoare doctrinare .De o atenţie deosebită s-a bucurat intenţia fermă de a bloca din start posibilitatea renaşterii unui liberalism autentic .În acest scop ,un grup de indivizi dormici să parvină au confiscat o siglă de partid şi memoria Brătienilor şi s-au erijat în păstrători şi continuatoride tradiţii liberale.Nu este de loc întîmplător faptul că cea mai mareconcentrare de foşti securişti şi informatori ordinari ai securităţii se află în PNL .
Înainte de a trece la subiectul propriu zis cred că este necesar un fie şi succint
EXPOZEU ASUPRA LIBERALISMULUI
Izvorul filozofic al liberalismului l‑au constituit Aufklärung‑ul şi, în special, umanismul. Filozofi şi gânditori politici precum Kant, Locke, Spinoza, Montesquieu, Descartes, Hume, Bentham, Mill şi Jefferson au trasat idea drepturilor naturale, într‑un înţeles diferit de dreptul roman, idee şi ea de sorginte religioasă, din care a evoluat doctrina liberală. Economistul care a însemnat cel mai mult pentru aceasta a fost Adam Smith, cel ce reliefa mecanismul perfect al pieţei libere, studiind autoreglarea acestuia şi eliminarea automata dinăuntrul sau a fenomenelor dăunătoare, realizând de fapt o definiţie a economiei: “alocarea unor resurse limitate între mai multe activităţi concurente”.
LIBERALISM- Non multa, sed multum
Aaceastă idee înseamnă enorm de multe: supremaţia omului asupra naturii neraţionale, supremaţia fiecăruia asupra voinţei gregare a celorlalţi, adică a individului asupra obligaţiilor faţă de comunitate, înseamnă respectul unei demnităţi fundamentale ce defineşte fiinţa umană, înseamnă refuzul îngenuncherii în faţa unei puteri oarecare, putând însemna şi biblicul „după chipul şi asemănarea Sa” — într‑un cuvânt:libertate.LIBERALISMUL CLASIC
LIBERALISMUL CLASIC este curentul care s‑a impus pe buzele majorităţii oamenilor politici din ţările civilizate, dacă nu în modul lor de acţiune. Liberalismul clasic este bazat pe respectul demnităţii umane fundamentale, reprezentată de drepturile naturale ale individului, caracterizate ca inviolabile şi inalienabile. Un accent deosebit îl pune acest curent pe drepturile
politice şi pe proprietatea privată, ale căror rezultate directe sunt democraţia liberală respectiv piaţa liberă. Liberalismul clasic considera statul un inamic al individualităţii şi al liberei iniţiative, atât datorita exprimării sale birocratice şi egalizatoare, cât şi datorita înglobării silite a individului în aceasta organizaţie. Deşi statul este privit ca unic prestator legitim al unor servicii , cum ar fi justiţia, şi rolul sau de arbitraj este consacrat de aceasta orientare, ea evidenţiază rolul sau de frână a dezvoltării economice prin politici nesănătoase sau, pur şi simplu, prin inerţie.
LIBERALISMUL MODERN (sau liberalismul contemporan),
destul de diferit de neoliberalism, este continuatorul liberalismului clasic, în sensul preluării fundamentelor filozofice, acţiunilor politice consacrate şi a mecanismelor intrinseci de evoluţie, caracteristic fiindu‑i faptul că este o doctrină în continuă tran- sformare, rămânând însă aceeaşi, după butada folosita de Bernoulli tatăl. Deosebirea faţă de liberalismul clasic, care este o doctrină bine cristalizată, constă tocmai în această schimbare: nu putem vorbi despre liberalismul modern decât ca despre un curent în evoluţie, dar căruia îi putem descrie conţinutul la orice moment dat din trecut sau din prezent, putându‑i cel mult
prevedea viitorul şi acţiona în sensul modelării acestui viitor. La sfârşit de mileniu, care este în plan politic sfârşitul epocii dispreţului pentru om, oricât de rafinat ar fi fost exprimat acest dispreţ, doctrina liberală moderna afirma, hotărât, aspecte pentru care clasicii liberalismului socoteau, la vremea lor, că nu a sosit momentul punerii lor pe tapet. Natural, oricât am fi de liberali, trebuie sa recunoaştem faptul ca umanitatea are o oarecare inerţie de care suntem siliţi sa ţinem cont în prefigu rarea viitorului: liberalismul caută sa sfărâme lanţurile raţiunii umane, însă un atac violent ar implica o respingere netă. Lozinca ce ar trebui să exprime în doua cuvinte sufletul iberalismului nu poate fi alta decât “viitorul acum”!
ON TOPIC , acum despre
FANTOŞE LIBERALE …în căutarea liberalismului pierdut !
Singura încercare de discurs liberal articulat în România postdecembristă aparţine în opinia mea lui Valeriu Stoica ,personaj care însă ACUM se află în exteriorul PNL. În condiţiile în care PNL are propriul candidat la prezidenţiale ,s-ar impune cu nece
-sitate ca acest candidat să transmită electoratului un mesaj liberal explicit şi percutant. Ascultînd sau lecturînd
spusele găunoase ale lui Crin Antonescu îţi vine să îţi pui în mod firesc întrebările : „Unde sunt liberalii de altădată ?” sau „ Avem sau nu liberalism azi ?”.
PNL prin vocea autorizată a preşedintelui său ÎNCALCĂ un principiu de bază al liberalismului: separarea puterilor în stat ‑ ca urmare legislativul, executivul şi justiţia sunt trei puteri egale, care se controlează reciproc. Aducerea obsesivă în discuţie a numelui Klaus Johannis , acuzele aduse unui preşedinte care a acţionat cu strictă respectare a prevederilor constituţionale ,încercarea de a justifica o eventuală dictatură a unei minorităţi parlamentare asupra unei întregi naţiuni nu reprezintă
liberalism autentic.În condiţiile în care PSD prin Mircea Geoana se pronunta impotriva cotei unice de impozitare si pentru impozitul progresiv; pledînd pentru cresterea masiva a rolului statului in economie si in societate prin crearea unor institutii care sa supervizeze piata si sa gestioneze investitiile publice; sustine introducerea in Constitutie a garantarii de catre stat a drepturilor sociale , ar trebui sa ne asteptam ca PNL prin Crin Antonescu sa sustina statul minimal, piata libera putin sau de loc reglementata, economie privata, taxe si impozite mici, descentralizareaprogramatica, programe sociale minime, la nivel local, nu national, libertateindividuala maxima si diversitatea valorilor. E adevărat, în economie, Crin Antonescu pledeaza pen
tru reducerea cotei unice la 10%. Excelent! Dar domnia sa nu vine si cu un proiect de reformare a statului si de reducere a birocratiei pe masura acestei reduceri si nici cu o reforma a statului social pe masura. In schimb, ne trezim ca, printre solu-
tiile de iesire din criza, Crin Antonescu propune reducerea TVA la alimentele de baza, o masura populista propusa de partidul lui Dan Voiculescu si respinsa cu doi ani in urma chiar de ministrul liberal de Finante, Varujan Vosganian. Mai mult, Antonescu propune inghetarea preturilor la utilitatile publice, o masura care contrazice flagrant ideea de piata libera.ÎN LOC DE CONCLUZIE , în calitate de fost şi poate viitor membru al unui partid liberal autentic , îmi permit să fac o SUGESTIE DE PROGRAM PENTRU LIBERALISM ROMÂNESC “exceptional ganditor de dreapta american, William F. Buckley Jr: “Care este, asadar cel mai indicat curs al actiunilor noastre? Este sa mentinem la cel mai ridicat nivel libertatea individului de a achizi
-tiona proprietatea in moduri care sa ii permita sa decida singur cum dispune de aceasta proprietate. Pentru a face fata somajului, sa eliminam monopolul sindicatelor, plasele de siguranta, inflexibilitatile pietei muncii si sa fim pregatiti, acolo unde somajul rezidual persista sa ii facem fata local, sa plasam responsabilitatea politica si umanitara asupra celei mai mici
unitati politice relevante.”.Nu am făcut decît să citez din exceptionalul ganditor de dreapta american, William F. Buckley Jr .Avem nevoie de liberalism şi liberali autentice şi le vom avea atunci când paiaţe cu papion flutură flamuri liberale vor fi expediate acolo unde le e de drept locul: În arena circului sau la groapa de deşeuri toxice a istoriei recente .
SURSA : INTERNET, AUTOR NECUNOSCUT.
nota -titlul imi apartine.
Re: LIBERALISMUL ROMANESC UN LIBERALISM RUPT IN CUR -Fata hada a liberalismului romanesc
Ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, a ajuns la capătul liniei politice. Fenechiu are de ales între libertate şi puşcărie. După cum ştiţi, ministrul Relu Fenechiu este actorul principal în procesul penal Transformatorul. ÎCCJ urmează să dea sentinţa definitivă în dosarul lui Fenechiu.
În acest caz de libertate şi puşcărie, de la porţile pesediştilor s-a făcut auzită o ofertă machiavelică pentru minsitrul liberal: dacă Relu Fenechiu îşi dă demisia în următoarele ore, judecătorii vor da o sentinţă de 2 ani cu suspendare; dacă Relu Fenechiu nu îşi dă demisia atunci magistraţii îl vor băga 5 ani după gratii pe liberal. La cei 47 de ani, ministrul Relu Fenechiu are de luat o decizie capitală: acceptă trocul juridic propus de aliaţii din USL sau continuă să joace cartea politicianului inocent care nu a fluierat în biserică.
În acest caz de libertate şi puşcărie, de la porţile pesediştilor s-a făcut auzită o ofertă machiavelică pentru minsitrul liberal: dacă Relu Fenechiu îşi dă demisia în următoarele ore, judecătorii vor da o sentinţă de 2 ani cu suspendare; dacă Relu Fenechiu nu îşi dă demisia atunci magistraţii îl vor băga 5 ani după gratii pe liberal. La cei 47 de ani, ministrul Relu Fenechiu are de luat o decizie capitală: acceptă trocul juridic propus de aliaţii din USL sau continuă să joace cartea politicianului inocent care nu a fluierat în biserică.
fabio- Mesaje : 798
Data de inscriere : 12/12/2010
Marco_polo2013- Mesaje : 82
Data de inscriere : 20/06/2013
Subiecte similare
» SIRENA LUI ROAITĂ - ADN-ul românesc la control !
» CITITI PE SITE - Dosare secrete privind războiul nevăzut al evreilor sionişti cu românii
» Fața hâdă a Iuliei Timosenko
» Despre pupincurismul românesc (1 - 2 - 3)
» Despre pupincurismul românesc (1) & (2)
» CITITI PE SITE - Dosare secrete privind războiul nevăzut al evreilor sionişti cu românii
» Fața hâdă a Iuliei Timosenko
» Despre pupincurismul românesc (1 - 2 - 3)
» Despre pupincurismul românesc (1) & (2)
POLITICA :: Prima categorie :: buna tara,rea tocmeala, MAMA EI DE SOCOTEALA :: USL -barca pe valuri.... :: PNL
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Joi Mar 31, 2022 4:26 pm Scris de Admin
» Profesorul Gheorghe Buzatu și Permanențele Istoriei. In Memoriam Gheorghe Buzatu (6 iunie 1939 – 20 mai 2013)
Lun Mai 24, 2021 8:36 am Scris de Admin
» PSD detonează bomba: alegerile din 6 decembrie, amânate pentru 2021! Planul social-democraților, dezvăluit de Gabriela Firea!
Mar Noi 03, 2020 9:11 am Scris de Admin
» trolul SCONCS PROSPECTOR din coteţul cu diaconi
Vin Dec 27, 2019 10:03 am Scris de Admin
» Trolul porco-sconcs psiho-pupu SANDILĂU din coteţul cu diaconi grohăie din ascunzătoare
Joi Dec 26, 2019 3:41 pm Scris de Admin
» M-AM PLICTISIT să citesc elucubrațiile dobitocului de Diaconu
Mar Dec 03, 2019 5:40 pm Scris de Admin
» pe banchiză în războaie fără miză : SCONSUL şantajist PSIHOPAT , Frosa care linge crosa si morsa care linge Frosa
Joi Noi 14, 2019 2:58 pm Scris de YOKO
» Dr.Frosa Ghe.Dilimache Seniloiu vs. sconcsul santajist DIACONU EUSEBIU bonjour cucu , tu nu esti normal , esti psiho-pupu
Dum Noi 10, 2019 6:47 pm Scris de YOKO
» Diaconu Eusebiu , psihopat , şantajist şi ticălos CASE CLOSED !
Vin Noi 08, 2019 11:02 am Scris de YOKO