Căutare
Ultimele subiecte
Leprozeria, coteria sau chinezăria numită România ?
3 participanți
POLITICA :: Prima categorie :: CATRE TOTI - MESAJ IMPORTANT : SCHIMBAREA PARADIGMEI :: TEMATIC -LISTARE SUBIECTE & LINKURI :: SUBIECTE forum Realitatea tv :: TARA TE VREA PROST
Pagina 1 din 1
Leprozeria, coteria sau chinezăria numită România ?
„Ceausescu a intinat nobilele idealuri ale socialismului”
Ponta , acest saltimbanc cu pretenții de politician , acest Mircea Badea al politichiei dâmbovițene a efectuat un șpagat de efect între Occident în general , UE în particular și îndepărtata China. Obsesia chinezească a lui Ceaușescu , OBSESIE MATERIALIZATĂ ÎN PRELUAREA modelului revoluției culturale a fost moștenită de Ion Iliescu ți transmisă de aceta vrednicilor săi discipoli, ce referire atît la Adrian Năstase , posesor de cazier judiciar , de orgolii și tupeu cât Everestul , de conturi barosane sau multe case cât și la mitomanul plagiator național ajuns accidental premierul guvernului, spre marea neșansă a României .
În pofida țățismelor de care dă dovadă la televiziuni , gargaragiul narcisist Vctor Ponta e un tip egoist , cinic și ambițios care își propune acapararea întregii puteri în stat după modelul deja patentat de Nicolae Ceaușescu .
Pentru a-și atinge obiectivele meschine acest individ e capabil să calce în picioare interesele legitime ale României , fapt confirmat o dată în plus , dacă mai e cazul de maniera în care,
ca să parvină pînă în sala de aşteptare a Casei Albe, Victor Ponta a făcut incredibile concesii companiei Chevron, cea care i-a aranjat întălnirea cu vicepreşedintele american Biden. Acest comportament nu este decît o continuare a faptului că pentru a fi primit cinci minute de către Angela Merkel Victor Ponta s-a anagajat să restituie FORUMULUI GERMAN fostele proprietăți ale defunctului Grup Etnic German din Transilvania , care a reprezentat o organizație nazistă și urmare a acestui fapt toate proprietățile i-au fost confiscate în temeiul legii.
Analizînd haoticele evoluții românești din perspectivă mai largă , se cere subliniat faptul că din punct de vedere geopolitic global asistăm la o tăcută dar teribilă confruntare între Occident și China, care bazîndu-se pe resursele naturale posedate dar și pe resursele demografice tinde sădevină prima putere economică a lumii.
Buni diplomați și excelenți cunoscători ai relațiilor și evoluțiilor politice din statele europene ce prezintă interes pentru expansionismul chinez știu că încă din opoziţie, Victor Ponta a dovedit că Uniunea Europeană îl stinghereşte prin standardele statului de drept, prin strădania de a ţine România în hotarele unei minime democraţii , fapt ce explică atacurile furibunde ale troicii Ponta - Voiclescu - Antonescu împotriva UE din perioada opoziției , atacuri reluate cu extraordinară vigoare cu ocazia suspendării de anul trecut a președintelui Băsescu .În acele momente cei trei , prin intermediul unei unei virulente campanii mediatice au încercat din răsputeri pentru a-i convinge pe români că Occidentul e un stăpîn egoist, care ne umileşte pe noi, românii și se amestecă în treburile interne ale României prin exigenţe absurde, cum ar fi, de exemplu, cea de a se respecta legalitatea, cadrul democratic și separația puterilor în stat sau de a ne condamna marii corupţi.
S-a repetat în aceste zile tactica folosită de chinezi cu succes în anii 1960, moment în care cînd Chină comunistă a folosit o altă ţară Albania drept cap de pod în bătălia ei cu URSS-ul lui Hruşciov. Azi , în anul de graţie 2013, asistăm la o confruntare tăcută, dar aspră între Occident şi China pentru supremaţia în lume drept care China și -a propus să-şi implanteze capete de pod în sfera de influenţă occidentală.
În acest context Ponta , cățelandrul de Dâmbovița a fost o victimă sigură pentru experimentatul dresor de tigri cu ochi oblici în fața căruia bichonul mioritic a făcut sluj în cea mai penibilă manieră posibilă , umilind prin comportamentul său nedemn România și pe români. Primari și președinti PSD de consilii județene , secretare și dactilografe au fost adusi (e) în sala unde a avut loc ședința reunită a camerelor Parlamentului pentru a nu fi rănită retina înaltului oaspete ( 1,55 , cu tocuri cu tot ? ) de existența unor locuri goale. Steagul UE a fost înlăturat iar locul acestuia a fost luat de steagul R.P.Chineze , unul dintre cele mai represive regimuri politice , țara în care drepturile omului sunt un moft iar protestele împotriva regimului sunt înecate în sânge.
Premierul chinez a fost invitat în prezidiu ( cu alte ocazii președintele țării sau înalți demnitari din occident au luat loc în sală , au vorbit din sală ) după care , de la înalta tribună a parlamentului unei țări despre care se afirmă că ar fi membră NATO și membră a UE s-a lansat într-o nerușinat laudatio al comunismului și a regimului represiv chinez , discursul său fiind urmărit și aplaudat cu maximă slugărnicie de un auditoriu imbecilizat .Oficiosul PC Chinez a și subliniat cu nedisimulată mândrie proletară că în timpul discursului său de treizeci de minute premierul chinez a fost aplaudat de exact douăzeci de ori.
În schimbul semnării unor acorduri ce se vor dovedi în timp simple petice de hârtie și a promisiunii unor iluzorii învestiții chinezești îm țara noastră , comuniștii chinezi au reușit cu complicitatea PSD o formidabilă lovitură propagandistică la fruntariile Uniunii Europene ,România a devenit de facto un cap de pod al expansionismului chinez împotriva UE și a Occidentului iar Victor Viorel Ponta, premierul mitoman și megaloman al unei țări bolnave și-a manifestat intenția și disponibilitatea de a folosi relația cu China ca mijloc de șantaj împotriva UE care stresează clasa (cloaca ) poltică românească prin pretențiile sale „desuete” vizavi de respectarea democrației , legalității și separării puterilor în stat sau cele legate de necesitatea condamnării corupților.
Vizita premierului chinez în România s-a dovedit a fi o adevărată hartie de turnesol pentru realități politice românești postdecembriste : dictatura schizoidă a lui Ceașescu a fost înlocuită de dictatura cleptocrației și mediocrației. Toți dar absolut toți cei care s-au perindat și se perindă la butoanele puterii ( politicieni, parlamentari , președinți ) au fost preocupați exclusiv de dorința de conservare a puterii personale și de o căpătuire rapidă pentru ei și familiile lor. Nici un preț de plătit nu e prea mare , consideră aceștia.
Iliescu a semnat tratatul cu URSS PRIN CARE se acceptă prevederile pactului RIEBENTROP -MOLOTOV pentru România , Emil Constantinescu a cedat definitiv Rusiei Insula Șerpilor, militarii români au fost, sunt trimiși să lupte și să moară departe de țară , pe pămînt străin și sub steag străin pentru o cauză care nu este a României.
Uniți în cuget și simțiri , indiferent de așa zisa orientare politică , toți cei care populează leprozeria numită Parlamentul României și care formează coteria lacomă a adoratorilor ciolanului național , aceste stomacuri vorbitoare lacome au acceptat servil și cu ignorarea adevărului istoric teza dementă că în România a avut loc un holocaust, că România se face vinovată de holocaust împotriva evreilor și țiganilor dar ignoră cu cerbicie realitățile tragice ale HOLOCAUSTULUI ROȘU împotriva poporului român de pe ambele maluri ale Prutului.
Se bate mult monedă pe intrarea României în NATO și în UE dar se omite a se preciza că :
guvernul Năstase a acceptat la presiunea marelui licurici păgubosul contract cu Bechtel :
guvernul Năstase a acceptat cumpărarea a două fiare de călcat numite pompos fregate la un preț mai mare decît cel al unor nave similare ce ar corespunde standardelor NATO ;
guvernul Năstase a cedat combinatul siderurgic Galati lui Mitcal, protejatul personal al lui Tony Blair concesionînd de asemenea rezevele de petrol și gaze naturale către austriecii și rușii de la MOL ;
Guvernul Tăriceanu a cedat rezervele de petrol și gaze naturale de pe platforma continetală a Mării Negre diferitelor firme occidentale sau cu participare rusească ;
guvernul Boc, acceptînd servil solicitarea marelui licurici a acceptat ștergerea datoriei istorice a Irakului față de România ;
guvernul Ponta a acceptat ca statul român să încasaseze din afacerea Rompetrol, doar 270 din cele 760 de milioane de dolari datorate de kazahi ;
premierul Ponta, în semn de recunoștință că Angela Merkel i-a acordat cinci minute din prețiosul său timp a promis că va restitui Forumului German toate proprietățile fostului Grup Etnic German din România;
premierul Ponta ,în schimbul „ favorului ” de a fi primit de către vicepreședintele Biden a acceptat concesionarea în condiții oneroase către Chevron a explorării și exploatării gazelor de șist ;
Să nu ne autosugestionăm , marii noștri prieteni din occident sunt de fapt niște lupi în blană de oaie care ne fac hatîrul de a păstori în folos propriu
exclusiv Miorița valahă , acceptînd în marea lor mărinimie să arunce câte un os de ros și potăilor autohtone care fac legi sau mimeayă actul guvernării.Să privim adevărul în față : a fost furat sau înstrăinat tot ce era de furat sau înstrăinat în această țară iar până mai ieri mai rămăseseră de înstrăinat doar cimitirele și mormintele dar și acest prag al suportabilității a fost depășit în momentul în care RMGC a început să disloce cimitirele și mormintele cu buldozere și escavatoare.
România a devenit o piață de desfacere și o colonie a occidentului iar românii vor merita să trăiască și să moară în genunchi, sub cnut dacă nu vor avea tăria să își ia țara înapoi.
Profesor Mihai Beltechi
În pofida țățismelor de care dă dovadă la televiziuni , gargaragiul narcisist Vctor Ponta e un tip egoist , cinic și ambițios care își propune acapararea întregii puteri în stat după modelul deja patentat de Nicolae Ceaușescu .
Pentru a-și atinge obiectivele meschine acest individ e capabil să calce în picioare interesele legitime ale României , fapt confirmat o dată în plus , dacă mai e cazul de maniera în care,
ca să parvină pînă în sala de aşteptare a Casei Albe, Victor Ponta a făcut incredibile concesii companiei Chevron, cea care i-a aranjat întălnirea cu vicepreşedintele american Biden. Acest comportament nu este decît o continuare a faptului că pentru a fi primit cinci minute de către Angela Merkel Victor Ponta s-a anagajat să restituie FORUMULUI GERMAN fostele proprietăți ale defunctului Grup Etnic German din Transilvania , care a reprezentat o organizație nazistă și urmare a acestui fapt toate proprietățile i-au fost confiscate în temeiul legii.
Analizînd haoticele evoluții românești din perspectivă mai largă , se cere subliniat faptul că din punct de vedere geopolitic global asistăm la o tăcută dar teribilă confruntare între Occident și China, care bazîndu-se pe resursele naturale posedate dar și pe resursele demografice tinde sădevină prima putere economică a lumii.
Buni diplomați și excelenți cunoscători ai relațiilor și evoluțiilor politice din statele europene ce prezintă interes pentru expansionismul chinez știu că încă din opoziţie, Victor Ponta a dovedit că Uniunea Europeană îl stinghereşte prin standardele statului de drept, prin strădania de a ţine România în hotarele unei minime democraţii , fapt ce explică atacurile furibunde ale troicii Ponta - Voiclescu - Antonescu împotriva UE din perioada opoziției , atacuri reluate cu extraordinară vigoare cu ocazia suspendării de anul trecut a președintelui Băsescu .În acele momente cei trei , prin intermediul unei unei virulente campanii mediatice au încercat din răsputeri pentru a-i convinge pe români că Occidentul e un stăpîn egoist, care ne umileşte pe noi, românii și se amestecă în treburile interne ale României prin exigenţe absurde, cum ar fi, de exemplu, cea de a se respecta legalitatea, cadrul democratic și separația puterilor în stat sau de a ne condamna marii corupţi.
S-a repetat în aceste zile tactica folosită de chinezi cu succes în anii 1960, moment în care cînd Chină comunistă a folosit o altă ţară Albania drept cap de pod în bătălia ei cu URSS-ul lui Hruşciov. Azi , în anul de graţie 2013, asistăm la o confruntare tăcută, dar aspră între Occident şi China pentru supremaţia în lume drept care China și -a propus să-şi implanteze capete de pod în sfera de influenţă occidentală.
În acest context Ponta , cățelandrul de Dâmbovița a fost o victimă sigură pentru experimentatul dresor de tigri cu ochi oblici în fața căruia bichonul mioritic a făcut sluj în cea mai penibilă manieră posibilă , umilind prin comportamentul său nedemn România și pe români. Primari și președinti PSD de consilii județene , secretare și dactilografe au fost adusi (e) în sala unde a avut loc ședința reunită a camerelor Parlamentului pentru a nu fi rănită retina înaltului oaspete ( 1,55 , cu tocuri cu tot ? ) de existența unor locuri goale. Steagul UE a fost înlăturat iar locul acestuia a fost luat de steagul R.P.Chineze , unul dintre cele mai represive regimuri politice , țara în care drepturile omului sunt un moft iar protestele împotriva regimului sunt înecate în sânge.
Premierul chinez a fost invitat în prezidiu ( cu alte ocazii președintele țării sau înalți demnitari din occident au luat loc în sală , au vorbit din sală ) după care , de la înalta tribună a parlamentului unei țări despre care se afirmă că ar fi membră NATO și membră a UE s-a lansat într-o nerușinat laudatio al comunismului și a regimului represiv chinez , discursul său fiind urmărit și aplaudat cu maximă slugărnicie de un auditoriu imbecilizat .Oficiosul PC Chinez a și subliniat cu nedisimulată mândrie proletară că în timpul discursului său de treizeci de minute premierul chinez a fost aplaudat de exact douăzeci de ori.
În schimbul semnării unor acorduri ce se vor dovedi în timp simple petice de hârtie și a promisiunii unor iluzorii învestiții chinezești îm țara noastră , comuniștii chinezi au reușit cu complicitatea PSD o formidabilă lovitură propagandistică la fruntariile Uniunii Europene ,România a devenit de facto un cap de pod al expansionismului chinez împotriva UE și a Occidentului iar Victor Viorel Ponta, premierul mitoman și megaloman al unei țări bolnave și-a manifestat intenția și disponibilitatea de a folosi relația cu China ca mijloc de șantaj împotriva UE care stresează clasa (cloaca ) poltică românească prin pretențiile sale „desuete” vizavi de respectarea democrației , legalității și separării puterilor în stat sau cele legate de necesitatea condamnării corupților.
Vizita premierului chinez în România s-a dovedit a fi o adevărată hartie de turnesol pentru realități politice românești postdecembriste : dictatura schizoidă a lui Ceașescu a fost înlocuită de dictatura cleptocrației și mediocrației. Toți dar absolut toți cei care s-au perindat și se perindă la butoanele puterii ( politicieni, parlamentari , președinți ) au fost preocupați exclusiv de dorința de conservare a puterii personale și de o căpătuire rapidă pentru ei și familiile lor. Nici un preț de plătit nu e prea mare , consideră aceștia.
Iliescu a semnat tratatul cu URSS PRIN CARE se acceptă prevederile pactului RIEBENTROP -MOLOTOV pentru România , Emil Constantinescu a cedat definitiv Rusiei Insula Șerpilor, militarii români au fost, sunt trimiși să lupte și să moară departe de țară , pe pămînt străin și sub steag străin pentru o cauză care nu este a României.
Uniți în cuget și simțiri , indiferent de așa zisa orientare politică , toți cei care populează leprozeria numită Parlamentul României și care formează coteria lacomă a adoratorilor ciolanului național , aceste stomacuri vorbitoare lacome au acceptat servil și cu ignorarea adevărului istoric teza dementă că în România a avut loc un holocaust, că România se face vinovată de holocaust împotriva evreilor și țiganilor dar ignoră cu cerbicie realitățile tragice ale HOLOCAUSTULUI ROȘU împotriva poporului român de pe ambele maluri ale Prutului.
Se bate mult monedă pe intrarea României în NATO și în UE dar se omite a se preciza că :
guvernul Năstase a acceptat la presiunea marelui licurici păgubosul contract cu Bechtel :
guvernul Năstase a acceptat cumpărarea a două fiare de călcat numite pompos fregate la un preț mai mare decît cel al unor nave similare ce ar corespunde standardelor NATO ;
guvernul Năstase a cedat combinatul siderurgic Galati lui Mitcal, protejatul personal al lui Tony Blair concesionînd de asemenea rezevele de petrol și gaze naturale către austriecii și rușii de la MOL ;
Guvernul Tăriceanu a cedat rezervele de petrol și gaze naturale de pe platforma continetală a Mării Negre diferitelor firme occidentale sau cu participare rusească ;
guvernul Boc, acceptînd servil solicitarea marelui licurici a acceptat ștergerea datoriei istorice a Irakului față de România ;
guvernul Ponta a acceptat ca statul român să încasaseze din afacerea Rompetrol, doar 270 din cele 760 de milioane de dolari datorate de kazahi ;
premierul Ponta, în semn de recunoștință că Angela Merkel i-a acordat cinci minute din prețiosul său timp a promis că va restitui Forumului German toate proprietățile fostului Grup Etnic German din România;
premierul Ponta ,în schimbul „ favorului ” de a fi primit de către vicepreședintele Biden a acceptat concesionarea în condiții oneroase către Chevron a explorării și exploatării gazelor de șist ;
Să nu ne autosugestionăm , marii noștri prieteni din occident sunt de fapt niște lupi în blană de oaie care ne fac hatîrul de a păstori în folos propriu
exclusiv Miorița valahă , acceptînd în marea lor mărinimie să arunce câte un os de ros și potăilor autohtone care fac legi sau mimeayă actul guvernării.Să privim adevărul în față : a fost furat sau înstrăinat tot ce era de furat sau înstrăinat în această țară iar până mai ieri mai rămăseseră de înstrăinat doar cimitirele și mormintele dar și acest prag al suportabilității a fost depășit în momentul în care RMGC a început să disloce cimitirele și mormintele cu buldozere și escavatoare.
România a devenit o piață de desfacere și o colonie a occidentului iar românii vor merita să trăiască și să moară în genunchi, sub cnut dacă nu vor avea tăria să își ia țara înapoi.
Profesor Mihai Beltechi
IA DE LA BASESCU- Mesaje : 380
Data de inscriere : 24/12/2008
Localizare : in bancile opozitiei
Mult zgomot pentru nimic
China a fost mereu deschisă spre România și rezultatul în acești ani este zero.De câteva săptâmâni, România a ajuns într-o fază de Chinamanie. Prezența premierului și a numeroase delegații chineze la București a pus laolaltă o grămadă de sentimente amestecate: admirația pentru marile vizite de altă dată, nostalgii pentru „claritatea“ economiei de stat, speranțe că în sfârșit vom avea investiții pentru toate marile proiecte mereu amânate. Vizita premierului chinez a fost cu siguranță binevenită. Forumul, fără discuție, un succes. Dar, de aici, la investiții și bani e o cale lungă. Și asta pentru că proiectele prezente în memorandumuri fără nicio valoare juridică sunt de cel puțin doi ani pe agenda comună româno-chineză. Cu Tarnița, Reactoareale 3 și 4 sau Termocentrala Oltenia s-a dus Emil Boc în China în 2011. Tot cu ele, dar și alte eventuale proiecte de interes pentru investitorii chinezi s-a dus și MRU la Varșovia, cu o zi înainte să fie debarcat de la Palatul Victoria. Atunci s-a stabilit Bucureștiul ca următoarea gazdă a forumului China – Europa de Est și un program de consultări pentru ca proiectele să prindă odată și odată ceva consistență.
De atunci, nu s-a întâmplat nimic și tare mă tem că nu se va întâmpla ceva nici după această întâlnire. O dată, că toate aceste proiecte presupun normative europene pentru accesul la lucrări publice sau parteneriate publice, toate greu de organizat și gestionat, mai ales atunci când este evident că autoritatea publică nu prea este interesată de proceduri și economie. Apoi, investițiile chinezești ar fi o soluție excelentă pentru a depăși criza de investiții prin care trece România. Și aici este o problemă. Multe presupun garanții de stat și, din nou, avem normative de bună practică și constrângeri de deficit (garanțiile intră aici) care nu pot fi depășite.
Toate aceste probleme ar putea fi depășite și ar fi excelent dacă în România ar ajunge bani chinezești. Cu atât mai mult, cu cât există această surprinzătoare simpatie pentru China. Chinezii sunt invitați pe toate canalele să controleze reactoare nucleare românești, să se implice în proiecte strategice, sunt rugați să cumpere Oltchim (chiar dacă asta presupune să ne vindem țara, nu?) sau să cumpere ferme de porci. Asta, în timp ce aproape orice alt proiect investițional străin este considerat în acest moment un abuz: să nu vindem Oltchim sau CFR Marfă pentru că sunt bunuri (?) naționale, să nu vindem pământ, să nu dăm aurul... Această paranteză de simpatie pentru bani de afară merită exploatată, pentru că România, de la autorități prin opinia publică, trece printr-o reașezare a raportului cu capitalul străin. Nu mai discutăm faptul că statul nu a mai reușit o privatizare semnificativă de ani buni și nici faptul că intrările de capital străin sunt extrem de reduse și nu se întrevăd semne de revenire ale unui indicator de care depinde nu doar creșterea economică românească, ci și bunăstarea pur și simplu.
Drama României este că în țară nu mai intră bani pentru proiecte generatoare de valoare adăugată. Anul trecut, investițiile străine au fost de 2,1 miliarde de euro, iar anul acesta, până în septembrie, de doar 1,5 miliarde. Comparați aceste sume cu cele 60 de miliarde investiții străine din 2000 încoace! Faptul că nu mai există un apetit investițional ca în perioada 2007 nu este decât parțial adevărat. Bani există, cu siguranță, mai mulți decât este interesul nostru să-i atragem. Există o lipsă de interes public și un context nefavorabil în opinia publică pentru a regenera acest interes pentru investiții străine. Actualul guvern a reușit să stârnească opoziția întregii comunități de business prin imprevizibilitatea taxării. Chiar dacă, macroeconomic, avem o situație stabilizată, banii nu vin. Pe de o parte, e frustrant pentru oficiali, pe de altă parte, nu este decât rezultatul unei situații care vine pe valul public de antipatie pentru orice proces de înstrăinare de bunuri publice sau de investiție străină. Am văzut în aceste zile rezervele față de eventuale condiții preferențiale pe care le-ar primi chinezii, dacă ar investi în România, și există, cu siguranță, acest risc, de vreme ce banii chinezilor par să fie lipsiți de suspiciunile pe care le creează banii americani de la Chevron sau din altă parte, cu toate că o investiție nucleară ar trebui să atragă măcar puțin atenția vigilentei opoziții ecologiste. De aceea, cu legi speciale, cum am mai văzut, există riscul ca guvernul să fie tentat să încerce să scurtcircuiteze proceduri pentru a intra în această fereastră de oportunitate. Dar este un risc teoretic. Unde cred că riscul se împiedică de realitatea concretă este în competența și apetența de a dezvolta proiecte de anvergură de către statul român. China a fost mereu deschisă spre România și rezultatul în acești ani este zero. Nu există nicio investiție chinezească peste 100 milioane de euro pe care să o consemneze statistica, iar investiția în parcul eolian privat sau în cea de microcipuri ar fi un mare pas înainte, dacă s-ar concretiza. S-ar vedea că se poate ceva, se mișcă ceva. Altfel, următorul premier român va veni din nou cu aceeași mapă de proiecte la următoarea întâlnire cu oficialii chinezi.
http://www.revista22.ro/mult-zgomot-pentru-nimic-34649.html
De atunci, nu s-a întâmplat nimic și tare mă tem că nu se va întâmpla ceva nici după această întâlnire. O dată, că toate aceste proiecte presupun normative europene pentru accesul la lucrări publice sau parteneriate publice, toate greu de organizat și gestionat, mai ales atunci când este evident că autoritatea publică nu prea este interesată de proceduri și economie. Apoi, investițiile chinezești ar fi o soluție excelentă pentru a depăși criza de investiții prin care trece România. Și aici este o problemă. Multe presupun garanții de stat și, din nou, avem normative de bună practică și constrângeri de deficit (garanțiile intră aici) care nu pot fi depășite.
Toate aceste probleme ar putea fi depășite și ar fi excelent dacă în România ar ajunge bani chinezești. Cu atât mai mult, cu cât există această surprinzătoare simpatie pentru China. Chinezii sunt invitați pe toate canalele să controleze reactoare nucleare românești, să se implice în proiecte strategice, sunt rugați să cumpere Oltchim (chiar dacă asta presupune să ne vindem țara, nu?) sau să cumpere ferme de porci. Asta, în timp ce aproape orice alt proiect investițional străin este considerat în acest moment un abuz: să nu vindem Oltchim sau CFR Marfă pentru că sunt bunuri (?) naționale, să nu vindem pământ, să nu dăm aurul... Această paranteză de simpatie pentru bani de afară merită exploatată, pentru că România, de la autorități prin opinia publică, trece printr-o reașezare a raportului cu capitalul străin. Nu mai discutăm faptul că statul nu a mai reușit o privatizare semnificativă de ani buni și nici faptul că intrările de capital străin sunt extrem de reduse și nu se întrevăd semne de revenire ale unui indicator de care depinde nu doar creșterea economică românească, ci și bunăstarea pur și simplu.
Drama României este că în țară nu mai intră bani pentru proiecte generatoare de valoare adăugată. Anul trecut, investițiile străine au fost de 2,1 miliarde de euro, iar anul acesta, până în septembrie, de doar 1,5 miliarde. Comparați aceste sume cu cele 60 de miliarde investiții străine din 2000 încoace! Faptul că nu mai există un apetit investițional ca în perioada 2007 nu este decât parțial adevărat. Bani există, cu siguranță, mai mulți decât este interesul nostru să-i atragem. Există o lipsă de interes public și un context nefavorabil în opinia publică pentru a regenera acest interes pentru investiții străine. Actualul guvern a reușit să stârnească opoziția întregii comunități de business prin imprevizibilitatea taxării. Chiar dacă, macroeconomic, avem o situație stabilizată, banii nu vin. Pe de o parte, e frustrant pentru oficiali, pe de altă parte, nu este decât rezultatul unei situații care vine pe valul public de antipatie pentru orice proces de înstrăinare de bunuri publice sau de investiție străină. Am văzut în aceste zile rezervele față de eventuale condiții preferențiale pe care le-ar primi chinezii, dacă ar investi în România, și există, cu siguranță, acest risc, de vreme ce banii chinezilor par să fie lipsiți de suspiciunile pe care le creează banii americani de la Chevron sau din altă parte, cu toate că o investiție nucleară ar trebui să atragă măcar puțin atenția vigilentei opoziții ecologiste. De aceea, cu legi speciale, cum am mai văzut, există riscul ca guvernul să fie tentat să încerce să scurtcircuiteze proceduri pentru a intra în această fereastră de oportunitate. Dar este un risc teoretic. Unde cred că riscul se împiedică de realitatea concretă este în competența și apetența de a dezvolta proiecte de anvergură de către statul român. China a fost mereu deschisă spre România și rezultatul în acești ani este zero. Nu există nicio investiție chinezească peste 100 milioane de euro pe care să o consemneze statistica, iar investiția în parcul eolian privat sau în cea de microcipuri ar fi un mare pas înainte, dacă s-ar concretiza. S-ar vedea că se poate ceva, se mișcă ceva. Altfel, următorul premier român va veni din nou cu aceeași mapă de proiecte la următoarea întâlnire cu oficialii chinezi.
http://www.revista22.ro/mult-zgomot-pentru-nimic-34649.html
SILVANA din Silvania- Mesaje : 300
Data de inscriere : 16/01/2010
Varsta : 36
Localizare : Brasov & Gratz
Va arunca România, prin USL, zarurile geopolitice în altă direcţie?
Trăgând linie după primirea fastuoasă a premierului chinez, venit la Bucureşti la Forumul economic China - Europa Centrală şi de Est, te întrebi: desfăşurarea deplasată de forţe şi servilismul Puterii pot fi puse doar pe seama imperativului pragmatismului? Sau a fost dat un semnal clar că zarurile geopolitice sunt pe cale să fie aruncate într-o altă direcţie decât cea recunoscută oficial?
În Parlamentul României s-au întâmplat, săptămâna aceasta, în cadrul Forumului economic China - Europa Centrală şi de Est, câteva lucruri ce nu pot trece fără să ridice semne de întrebare. La cererea delegaţiei premierului chinez Li Keqiang, de la prezidiul Parlamentului României – pe care Constituţia îl defineşte ca fiind „organul reprezentativ suprem al poporului român” – autorităţile române au îndepărtat drapelul UE, rămânând doar cel al Chinei comuniste şi al României. Asta, în condiţiile în care România este membră a UE şi în condiţiile în care la acest forum erau prezenţi oficialii statelor din toată Europa Centrală şi de Est, care nu sunt reprezentaţi nici de steagul României, nici de cel al Chinei. Apoi, premierului chinez i-a fost oferit locul preşedintelui în prezidiu. De unde, acesta a făcut un elogiu al comunismului. Se poate spune că nimeni nu-i putea impune discursul. Erau, însă, necesare aplauzele furtunoase ale celor prezenţi? Era necesară mobilizarea activului USL din toată ţara, pentru a face o poză de genul celor de la plenarele comuniste?
Să fie acestea doar gafe la adresa partenerilor occidentali, făcute sub presiunea tentaţiei celor opt - zece miliarde de euro promise de China, sub formă de investiţii? Sau să fie semnale că, la Bucureşti, zarurile geopolitice sunt pe cale să fie aruncate într-o altă direcţie decât cea recunoscută oficial? Există câteva indicii care înclină balanţă în favoarea celei de a doua ipoteze:
1. După acest episod de la Parlament, nimeni din partea Puterii nu s-a simţit dator cu vreo explicaţie. Nici faţă de popor, nici mai cu seamă faţă de UE. În iulie, am fost martorii unui episod asemănător, al cărui actant a fost premierul Victor Ponta. „Tocmai m-am întors dintr-o vizită într-o ţară extraordinară, un bun prieten al României“, declara, referindu-se la China, dl Ponta, chiar la recepţia dată de Ambasada SUA la Bucureşti, în cinstea sărbătorii Zilei Americii. Tot inabilitate diplomatică? Sau mesaj bine ticluit?
2. Cu o zi înainte de începerea vizitei primului-ministru Victor Ponta în China, în vara acestui an, un deputat PSD, Bogdan Diaconu, scria, pentru Vocea Rusiei, postul de radio guvernamental rusesc pentru străinatate: „Cred că turneul asiatic al premierului reprezintă numai începutul unei noi viziuni a politicii externe“. Opiniile d-lui Diaconu nu par simple articole de presă. În primul rând, nu sunt părerile unui analist politic neimplicat în deciziile majore ale ţării. Sunt cuvintele unui reprezentant al Puterii, deputat în Parlamentul României, locul în care se amendează şi se votează inclusiv Strategia Națională de Apărare. Dacă vârful PSD nu ar fi fost în asentimentul lui, ar fi fost normal să asistăm la o delimitare oficială de aceste afirmaţii.
3. De la preluarea puterii, în mai anul trecut, USL a atacat şi sfidat, pe diferite voci, UE, cancelarii occidentale şi Departamentul de Stat al SUA. Cu mici pauze. Să ne amintim cum îi puneau la colţ liderii USL, în vara 2012, pe reprezentanţii unor cancelarii vestice şi pe cei ai Departamentului de Stat american. (Ca o paranteză fie spus, se împlineşte un an, luna aceasta, de când SUA nu au ambasador la Bucureşti. De la încheierea mandatului ES Mark H. Gitenstein, funcţia de ocupată interimar de însărcinatul cu Afaceri al Misiunii Diplomatice a SUA, Duane C. Butcher). Revenind, însă. Să ne amintim de declaraţia lui Andrei Dolineaschi, deputat PSD, care spunea că toată lumea ar trebui să se roage ca noi să nu intrăm în Spațiul Schengen. De declaraţia ministrului de Externe, Titus Corlăţean: „Aşa cum am trăit fără Schengen, putem să trăim în continuare“. De a d-nei Norica Nicolai, care a cerut ca România „să nu mai stea sub fustele doamnei Merkel“. De cea a lui Cătălin Ivan, portavocea PSD, care a clamat că „prietenii lui Traian Băsescu” sunt cei care vor răul României. De declaraţia d-lui Ponta, din toamna 2012: „Dacă ni se spunea în 2007 «domnule, nu o să aveţi nici drumuri, nici spitale, nici agricultură ca în Vest, dar o să vă facem ANI şi DNA», poate că ne gândeam de mai multe ori“. Să ne amintim de planul USL de a desfiinţa CCR şi instituţii ale Statului a căror activitate este monitorizată de CE: DNA şi ANI.
4. Simultan cu vizita delegaţiei chineze la Bucureşti, CE difuza un document prin care li se solicita ţărilor membre să rămână unite în negocierile de orice fel cu China. O atitudine care trădează temerea occidentalilor că un actant din echipa numită UE ar putea trăda interesele comunitare şi ar putea crea o breşă care să schimbe actuala ordine geopolitică în regiune.
Deustche Welle, postul de radio arondat Guvernului german, spune şi el că, dacă interesul României de a atrage noi investiţii este evident – „După 20 de ani de tranziţie către economia de piaţă şi şase ani de membră a UE, România descoperă că este privată de resursele de care ar avea nevoie pentru a depăşi stagnarea critică în care se găseşte. Investiţiile occidentale care au reprezentat orizontul de speranţă al societăţii în ultimii 20 de ani nu au venit decât în mică măsură şi nu dau semne că vor urma să vină, iar din multe motive România se vădeşte pur şi simplu incapabilă să profite integral de fondurile pe care UE i le pune la dispoziţie.” –, nu este la fel de clar care vor fi efectele secundare ale investiţiilor anunaţe de China. „Ceva scapă însă din toate aceste analize şi anume care este motivaţia Chinei însăşi şi care sunt în realitate obiectivele sale. China dispune de capitaluri imense neutilizate pe care încearcă să le plaseze avantajos în lumea largă oriunde găseşte un teren potrivit sau are o strategie politică globală nemărturisită? Întrebarea acesta va continua să se pună, dar pentru România problema este mai simplă. Dacă ştie ce vrea şi îşi defineşte cu precizie obiectivele nu are motive să se teamă.”
Îngrijorarea oficialilor UE pare confirmată, indirect, printr-o opinie publicată pe radioul guvernamental rus, Vocea Rusiei: „Banii chinezilor merg doar în acele ţări din Europa de Est, unde liderii politici sunt decişi să iasă de pe orbita SUA. (...) cele 8 - 10 miliarde de euro puse la bătaie de China se traduc prin eliminarea definitivă a influenţei americane, mai ales cea militară şi politică din această zonă”. Care nu uită să amintească de faptul că „Rusia şi China au gândit împreună un vast plan de acţiune în Europa de Est, bazat pe crearea unui «coridor sanitar», alcătuit din câteva state din zona balcanică”, din care România a refuzat, deocamdată, să facă parte. Informaţii care trebuie analizate în contextul acestui puzzle.
5. Nu în ultimul rând, trebuie luat în calcul refuzul USL de a include la vot, în Parlament, SNAp. Acest document – care menţionează printre obiectivele naţionale de securitate creşterea influenţei internaţionale a NATO şi a UE, în paralel cu consolidarea cooperării dintre ele – e blocat în Legislativ din 2010. Odată votat, presupune ca, imediat după adoptare, Executivul şi instituţiile cu responsabilităţi în domeniu să fie chemate să-şi dezvolte, în baza lui, strategii sectoriale. Să fie doar coincidenţă tergiversarea adoptării SNAp 2010? Sau să fie rezultatul faptului că voci ale Puterii cochetează cu ideea punerii României pe o altă direcţie strategică, dar nu au curaj (încă) să şi-o asume oficial, apelând, în această fază, „doar“ la dublul limbaj sau dubla agendă? Dacă asta ar fi intenţia, ar fi o dublă trădare: a unui interes naţional, pentru că acest obiectiv, formulat în timp, numit integrare în UE face parte din interesul naţional şi, dacă mai contează, al propriului electorat, căruia nu i s-a pomenit nimic, înainte de alegeri, despre această intenţie.
http://www.revista22.ro/va-arunca-romnia-prin-usl-zarurile-geopolitice-n-alta-directie-34531.htmlÎn Parlamentul României s-au întâmplat, săptămâna aceasta, în cadrul Forumului economic China - Europa Centrală şi de Est, câteva lucruri ce nu pot trece fără să ridice semne de întrebare. La cererea delegaţiei premierului chinez Li Keqiang, de la prezidiul Parlamentului României – pe care Constituţia îl defineşte ca fiind „organul reprezentativ suprem al poporului român” – autorităţile române au îndepărtat drapelul UE, rămânând doar cel al Chinei comuniste şi al României. Asta, în condiţiile în care România este membră a UE şi în condiţiile în care la acest forum erau prezenţi oficialii statelor din toată Europa Centrală şi de Est, care nu sunt reprezentaţi nici de steagul României, nici de cel al Chinei. Apoi, premierului chinez i-a fost oferit locul preşedintelui în prezidiu. De unde, acesta a făcut un elogiu al comunismului. Se poate spune că nimeni nu-i putea impune discursul. Erau, însă, necesare aplauzele furtunoase ale celor prezenţi? Era necesară mobilizarea activului USL din toată ţara, pentru a face o poză de genul celor de la plenarele comuniste?
Să fie acestea doar gafe la adresa partenerilor occidentali, făcute sub presiunea tentaţiei celor opt - zece miliarde de euro promise de China, sub formă de investiţii? Sau să fie semnale că, la Bucureşti, zarurile geopolitice sunt pe cale să fie aruncate într-o altă direcţie decât cea recunoscută oficial? Există câteva indicii care înclină balanţă în favoarea celei de a doua ipoteze:
1. După acest episod de la Parlament, nimeni din partea Puterii nu s-a simţit dator cu vreo explicaţie. Nici faţă de popor, nici mai cu seamă faţă de UE. În iulie, am fost martorii unui episod asemănător, al cărui actant a fost premierul Victor Ponta. „Tocmai m-am întors dintr-o vizită într-o ţară extraordinară, un bun prieten al României“, declara, referindu-se la China, dl Ponta, chiar la recepţia dată de Ambasada SUA la Bucureşti, în cinstea sărbătorii Zilei Americii. Tot inabilitate diplomatică? Sau mesaj bine ticluit?
2. Cu o zi înainte de începerea vizitei primului-ministru Victor Ponta în China, în vara acestui an, un deputat PSD, Bogdan Diaconu, scria, pentru Vocea Rusiei, postul de radio guvernamental rusesc pentru străinatate: „Cred că turneul asiatic al premierului reprezintă numai începutul unei noi viziuni a politicii externe“. Opiniile d-lui Diaconu nu par simple articole de presă. În primul rând, nu sunt părerile unui analist politic neimplicat în deciziile majore ale ţării. Sunt cuvintele unui reprezentant al Puterii, deputat în Parlamentul României, locul în care se amendează şi se votează inclusiv Strategia Națională de Apărare. Dacă vârful PSD nu ar fi fost în asentimentul lui, ar fi fost normal să asistăm la o delimitare oficială de aceste afirmaţii.
3. De la preluarea puterii, în mai anul trecut, USL a atacat şi sfidat, pe diferite voci, UE, cancelarii occidentale şi Departamentul de Stat al SUA. Cu mici pauze. Să ne amintim cum îi puneau la colţ liderii USL, în vara 2012, pe reprezentanţii unor cancelarii vestice şi pe cei ai Departamentului de Stat american. (Ca o paranteză fie spus, se împlineşte un an, luna aceasta, de când SUA nu au ambasador la Bucureşti. De la încheierea mandatului ES Mark H. Gitenstein, funcţia de ocupată interimar de însărcinatul cu Afaceri al Misiunii Diplomatice a SUA, Duane C. Butcher). Revenind, însă. Să ne amintim de declaraţia lui Andrei Dolineaschi, deputat PSD, care spunea că toată lumea ar trebui să se roage ca noi să nu intrăm în Spațiul Schengen. De declaraţia ministrului de Externe, Titus Corlăţean: „Aşa cum am trăit fără Schengen, putem să trăim în continuare“. De a d-nei Norica Nicolai, care a cerut ca România „să nu mai stea sub fustele doamnei Merkel“. De cea a lui Cătălin Ivan, portavocea PSD, care a clamat că „prietenii lui Traian Băsescu” sunt cei care vor răul României. De declaraţia d-lui Ponta, din toamna 2012: „Dacă ni se spunea în 2007 «domnule, nu o să aveţi nici drumuri, nici spitale, nici agricultură ca în Vest, dar o să vă facem ANI şi DNA», poate că ne gândeam de mai multe ori“. Să ne amintim de planul USL de a desfiinţa CCR şi instituţii ale Statului a căror activitate este monitorizată de CE: DNA şi ANI.
4. Simultan cu vizita delegaţiei chineze la Bucureşti, CE difuza un document prin care li se solicita ţărilor membre să rămână unite în negocierile de orice fel cu China. O atitudine care trădează temerea occidentalilor că un actant din echipa numită UE ar putea trăda interesele comunitare şi ar putea crea o breşă care să schimbe actuala ordine geopolitică în regiune.
Deustche Welle, postul de radio arondat Guvernului german, spune şi el că, dacă interesul României de a atrage noi investiţii este evident – „După 20 de ani de tranziţie către economia de piaţă şi şase ani de membră a UE, România descoperă că este privată de resursele de care ar avea nevoie pentru a depăşi stagnarea critică în care se găseşte. Investiţiile occidentale care au reprezentat orizontul de speranţă al societăţii în ultimii 20 de ani nu au venit decât în mică măsură şi nu dau semne că vor urma să vină, iar din multe motive România se vădeşte pur şi simplu incapabilă să profite integral de fondurile pe care UE i le pune la dispoziţie.” –, nu este la fel de clar care vor fi efectele secundare ale investiţiilor anunaţe de China. „Ceva scapă însă din toate aceste analize şi anume care este motivaţia Chinei însăşi şi care sunt în realitate obiectivele sale. China dispune de capitaluri imense neutilizate pe care încearcă să le plaseze avantajos în lumea largă oriunde găseşte un teren potrivit sau are o strategie politică globală nemărturisită? Întrebarea acesta va continua să se pună, dar pentru România problema este mai simplă. Dacă ştie ce vrea şi îşi defineşte cu precizie obiectivele nu are motive să se teamă.”
Îngrijorarea oficialilor UE pare confirmată, indirect, printr-o opinie publicată pe radioul guvernamental rus, Vocea Rusiei: „Banii chinezilor merg doar în acele ţări din Europa de Est, unde liderii politici sunt decişi să iasă de pe orbita SUA. (...) cele 8 - 10 miliarde de euro puse la bătaie de China se traduc prin eliminarea definitivă a influenţei americane, mai ales cea militară şi politică din această zonă”. Care nu uită să amintească de faptul că „Rusia şi China au gândit împreună un vast plan de acţiune în Europa de Est, bazat pe crearea unui «coridor sanitar», alcătuit din câteva state din zona balcanică”, din care România a refuzat, deocamdată, să facă parte. Informaţii care trebuie analizate în contextul acestui puzzle.
5. Nu în ultimul rând, trebuie luat în calcul refuzul USL de a include la vot, în Parlament, SNAp. Acest document – care menţionează printre obiectivele naţionale de securitate creşterea influenţei internaţionale a NATO şi a UE, în paralel cu consolidarea cooperării dintre ele – e blocat în Legislativ din 2010. Odată votat, presupune ca, imediat după adoptare, Executivul şi instituţiile cu responsabilităţi în domeniu să fie chemate să-şi dezvolte, în baza lui, strategii sectoriale. Să fie doar coincidenţă tergiversarea adoptării SNAp 2010? Sau să fie rezultatul faptului că voci ale Puterii cochetează cu ideea punerii României pe o altă direcţie strategică, dar nu au curaj (încă) să şi-o asume oficial, apelând, în această fază, „doar“ la dublul limbaj sau dubla agendă? Dacă asta ar fi intenţia, ar fi o dublă trădare: a unui interes naţional, pentru că acest obiectiv, formulat în timp, numit integrare în UE face parte din interesul naţional şi, dacă mai contează, al propriului electorat, căruia nu i s-a pomenit nimic, înainte de alegeri, despre această intenţie.
SILVANA din Silvania- Mesaje : 300
Data de inscriere : 16/01/2010
Varsta : 36
Localizare : Brasov & Gratz
Subiecte similare
» De ce tace Klaus Iohannis în Scandalul Udrea - SRI? Pentru că e paralel cu ţara reală, numită întîmplător România
» Leapşă istorică luată de papagalii liberali de la şacalii pesedişti RĂSPOPITUL ILIE SÎRBU ŢINE LUMÎNAREA LA CAPUL U.S.L. ŞI ÎI CÎNTĂ PROHODUL…
» Hayssam a fost predat Poliţiei Române
» Romania ca o prada - Radu Theodoru (1 ) - MOTIVAŢIE
» ROMANIA NOASTRA ? Romania nimanui …EI,mereu EI in campanie electorala
» Leapşă istorică luată de papagalii liberali de la şacalii pesedişti RĂSPOPITUL ILIE SÎRBU ŢINE LUMÎNAREA LA CAPUL U.S.L. ŞI ÎI CÎNTĂ PROHODUL…
» Hayssam a fost predat Poliţiei Române
» Romania ca o prada - Radu Theodoru (1 ) - MOTIVAŢIE
» ROMANIA NOASTRA ? Romania nimanui …EI,mereu EI in campanie electorala
POLITICA :: Prima categorie :: CATRE TOTI - MESAJ IMPORTANT : SCHIMBAREA PARADIGMEI :: TEMATIC -LISTARE SUBIECTE & LINKURI :: SUBIECTE forum Realitatea tv :: TARA TE VREA PROST
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Joi Mar 31, 2022 4:26 pm Scris de Admin
» Profesorul Gheorghe Buzatu și Permanențele Istoriei. In Memoriam Gheorghe Buzatu (6 iunie 1939 – 20 mai 2013)
Lun Mai 24, 2021 8:36 am Scris de Admin
» PSD detonează bomba: alegerile din 6 decembrie, amânate pentru 2021! Planul social-democraților, dezvăluit de Gabriela Firea!
Mar Noi 03, 2020 9:11 am Scris de Admin
» trolul SCONCS PROSPECTOR din coteţul cu diaconi
Vin Dec 27, 2019 10:03 am Scris de Admin
» Trolul porco-sconcs psiho-pupu SANDILĂU din coteţul cu diaconi grohăie din ascunzătoare
Joi Dec 26, 2019 3:41 pm Scris de Admin
» M-AM PLICTISIT să citesc elucubrațiile dobitocului de Diaconu
Mar Dec 03, 2019 5:40 pm Scris de Admin
» pe banchiză în războaie fără miză : SCONSUL şantajist PSIHOPAT , Frosa care linge crosa si morsa care linge Frosa
Joi Noi 14, 2019 2:58 pm Scris de YOKO
» Dr.Frosa Ghe.Dilimache Seniloiu vs. sconcsul santajist DIACONU EUSEBIU bonjour cucu , tu nu esti normal , esti psiho-pupu
Dum Noi 10, 2019 6:47 pm Scris de YOKO
» Diaconu Eusebiu , psihopat , şantajist şi ticălos CASE CLOSED !
Vin Noi 08, 2019 11:02 am Scris de YOKO