POLITICA


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

POLITICA
POLITICA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare

Vai si of, ce multa jale pe la poarta dumitale : si abia grai Basescu, ce mai freamat, ce mai zbucium

In jos

Vai si of, ce multa jale pe la poarta dumitale : si abia grai Basescu, ce mai freamat, ce mai zbucium Empty Vai si of, ce multa jale pe la poarta dumitale : si abia grai Basescu, ce mai freamat, ce mai zbucium

Mesaj Scris de BRIANA Lun Aug 05, 2013 4:06 pm

Traian Basescu: Daca Guvernul blocheaza privatizarea CFR Marfa, "cu certitudine" GFR va cere daune / Nu putem lasa statul sa functioneze dupa cum pleaca premierul in vacanta la Miami cu bona

Presedintele Traian Basescu a avertizat luni ca o blocare a privatizarii CFR Marfa de catre Guvern ar putea atrage plata de daune din contul statului roman si a cerut publicarea de urgenta in Monitorul Oficial a hotararii de privatizare a companiei feroviare, pentru a nu se putea invoca neideplinirea obligatii contractuale. In prima declaratie de presa dupa sedinta CSAT de vineri, Basescu a ironizat plecarea lui Victor Ponta in vacanta "cu bona la Miami" si a afirmat ca, daca premierul ar fi plecat la Neptun, ar fi putut discuta cu acesta.

"Faptul ca nu se publica in Monitorul Oficial impiedica semnarea contractului si de aici toate efectele ce decurg: daca nu are bani, guvernul nu poate executa garantia deja depusa, 10 milioane de euro sunt deja depuse, si practic procesul e in aer, dar se iese inclusiv din angajamentele cu FMI, BM si UE", a spus Traian Basescu, care a sustinut ca, daca Guvernul "nu continua procedura din cauza lui, peste ceva timp GFR (castigatorul procedurii de privatizare, n.r.) va cere daune Guvernului Romaniei".

In acest caz, GFR "nu numai ca nu va pierde garantia, dar va castiga cateva milioane de euro daune pentru ca guvernul nu a dus la indeplinire privatizarea", iar aceste daune se vor plati "din bani publici".

"Daca as fi premier as accelera procedurile la maxim, ori incasez cei 202 mil euro si sa negociez respectarea conditiilor de modernizare a companiei, si as impune un grafic de modernizare, de locomotive si vagoane noi, ori daca cel care a castigat nu vine cu banii si nu accepta conditiile din strategie guvernul poate relua linistit procedura de privatizare, asa cum scrie si in proiectul de acord cu FMI", a spus presedintele.

In opinia sa, publicarea hotararii de privatizare in Monitorul Oficial ar fi favorabila si omului de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza GFR, in conditiile in care "omul, oricat ar cauta, daca nu are contractul in mana, semnat, nu-l ia in seama nicio banca in modul serios".

"Dincolo de faptul cunoscut ca ar avea probleme, guvernul ii creeaza conditiile sa spuna ca nu putea face rost de bani, pentru ca nu avea contractul (...) Eu ii doresc succes, dar pana nu are hotararea de guvern publicata si contractul semnat, dupa ce ca are dificultati, ele devin insurmontabile. Daca ar avea contractul in mana va asigur ca ar fi pe o posibila foarte solida in raport cu bancile", a sustinut seful statului.

Traian Basescu nu a ratat ocazia de a-l ironiza pe Victor Ponta, pe care il acuza de fuga de responsabilitate, si plecarea acestuia in concediu "cu bona la Miami": "Nu putem lasa statul sa functioneze in functie de cum pleaca premierul cu bona la Miami. Pleca si el la Neptun, puteam sa discutam", a comentat presedintele.

Iata mai jos cele mai importante declaratii facute de Traian Basescu:
Vineri a avut loc o sedinta CSAT si ne-am limitat la a da un simplu comunicat
Sedinta s-a desfasurat intr-o atmosfera constructiva, s-au exprimat puncte de vedere si s-au cautat solutii, ce-i drept
As vrea sa clarific lucrurile din punct de vedere legal pentru ca nu-mi place aceasta plimbare a unui proces de privatizare intre guvern si CSAT, care nu are niciun fel de atributiuni in materie de privatizari
Precizez ca CSAT lucreaza strict dupa legea 415 din 2002, lege aflata in vigoare la privatizarea Petrom, si nu s-a validat in CSAT, Bechtel, care nu s-a validat in CSAT
Guvernul a presat in crearea unui precedent, implicarea CSAT in procese de privatizare. Cred ca mai bine se faceau presiuni pe castigator sa vina cu banii
Nu inteleg de ce s-a preferat imnplicarea CSAT cand cel care avea atributiuni era castigatorul laudat de fostul ministru al Transporturilor si de Victor Ponta. Constat ca unii politicieni ajung sa fuga de succes.
Singurii precauti am fost eu si CSAT si nu inteleg de ce se vrea sa luam succesul lui Victor Ponta
CSAT si-a incheiat misiunea in 5 februarie 2013 cand prin hotararea 23 a avizat strategia de privatizare
Strategia a fost avizata strict din punct de vedere al atributiunilor CSAT. In hotarare se observa ca avizeaza strategia, cum a fost propusa
La punctul doi stabileste ca Ministerul Transporturilor sunt responsabili de ducerea procesului de privatizare la finalizare iar la punctul 3 se expliciteaza exact ce a avizat CSAT din strategie: Dupa privatizare compania are obligatii de natura strategica, potrivit legislatiei in vigoare si acordurilor nationale si internationale"
Aceasta este hotararea CSAT care se afla si pe site iar in spate se afla hotararea guvernului, Hotarare pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa SA si a mandatului Ministerului Transporturilor
Din pacate, la cateva ore dupa plecarea in concediu a dl prim ministru - spun din pacate, la cateva ore dupa plecarea in concediu, secretariatul general a transmis o adresa prin care inainta solicitarea premierului, de a se pune pe ordinea de zi hotararea cu privire la privatizarea CFR
Stiind foarte bine timingul, guvernul s-a angajat sa finalizeze privatizarea pana la finele lui septembrie
Stiind acest angajament, am convocat de urgenta sedinta CSAT mai ales ca nu se cerea nimic altceva decat punerea pe ordinea de zi
In adresa de inaintare, ca si in scrisoarea nedatata a premierului - care mie imi arata ca deliberat a vrut sa plece in concediu si pe urma sa trimita SGG adresa - ceea ce nu e cel mai frumos lucru, dar mergem inainte de dragul coabitarii - in aceasta scrisoare solicitarea de punere pe ordinea de zi e in baza art 4 lit d din legea 415/2002
Ce se spune la acest articol: CSAT are urmatoarele atributii - sunt doua pagini, apare avizeaza proiectele de acte normative ale guvernului privind securitatea nationala
Vazand adresa, am crezut ca este o hotarare urgenta ce vizeaza securitatea nationala. Din pacate, ce am primit nu corespunde cu obligatia semnalata in adresa si din lege
Eu am primit spre a fi pus pe ordinea de zi, fara a se preciza de ce, Hotararea guvernului pentru aprobarea conditiilor principale pentru aprobarea privatizarii CFR Marga cu GFR
Oricat as cauta in legea CSAT, nu pot gasi macar si fortand interpretarile, vreun articol care sa ea dreptul CSAT sa avizeze contracte de vanzare cumparare de companii. Ar fi o grava incalcare a legii de functionare a CSAT
Se poate emite ideea ca CSAT sa verifice daca exigentele stabilite prin hotararea CSAT din februarie sunt respectate. CSAT nu are atributul de a verifica guvernului
Controlul asupra guvernului il exercita parlamentului, niciodata nu s-a facut pana acum control de la CSAT
E si o chestiune relativ ridicola, CSAT sa avizeze o vanzare de actiuni si doi se spune ca ma substitui primului ministru pentru simplul fapt ca imi exprim o parere si acum guvernul imi cere sa fac pe primul ministru
Iar eu le spun nu pot, nu pot incalca o constitutie care a fost singurul meu scut in cele doua mandate
Solicitarea guvernului ascunsa sub un articol din legea CSAT prin care sa se avizeze vanzari de actiuni e dincolo de ce pot accepta ca presedinte al CSAT si in niciun caz nu voi face un act ilegal acum la batranete, sau aproape de terminarea celui de-al doilea mandat. Poate am fost mai putin experimentat in primul mandat
Suntem in fata unei chestiuni care vizeaza asumarea responsabilitatii. Pentru a intelege mai bine cadrul, fac cateva precizari:
Angajamentul guvernului de a termina privatizarea pana la finele lui septembrie. In interiorul strategiei de privatizare, exista un calendar
Dupa declararea castigatorului guvernul trebuie sa primeasca o scrisoare de garantie de 10 mil dolari, pe 20 iulie
Pe 24 iulie guvernul a emis hotararea de vanzare a pachetului majoritar catre GFR, dar a uitat sa o publice in Monitorul Oficial
HG are si numar, si data, 526 din 24 iulie 2013
Este exact asa cum a venit de la guvern, numerotata, semnata, inclusiv de premier, in afara de ministrul Apararii, care a trebuit sa vegheze la respectarea conditiilor strategice, de ministrul pentru Buget, de vicepremierul Chitoiu si premier
Un astfel de document nu are ce cauta la CSAT, e deja consumat, daca cineva vrea un aviz trebuie inainte de semnarea de catre premier
Si daca venea inainte de adoptare CSAT nu poate aviza vanzari de pachete de actiuni, nici mari , nici mici, nu are atributiuni
Odata cu adoptarea hotararii si publicarea in Monitorul Oficial sunt 30 de zile in care castigatorul licitatiei trebuie sa vina cu 20,2 mil euro si sa le depuna in cont garantie
Dupa asta mai urmeaza 30 de zile in care castigatorul trebuie sa depuna toti banii, 202,2 mil euro
Faptul ca nu se publica in Monitorul Oficial impiedica semnarea contractului si de aici toate efectele ce decurg: daca nu are bani, guvernul nu poate executa garantia deja depusa, 10 mil sunt deja depuse, si practic procesul e in aer, dar se iese inclusiv din angajamentele cu FMI, BM si UE
Daca dl prim ministru vrea sa ramana si angajamentele si licitatie in aer, e o optiune a dansului, dar - si acesta e motivul pentru care am dorit declaratia de presa - daca guvernul nu continua procedura din cauza lui, peste ceva timp GFR va cere daune guvernului Romaniei
Nu numai ca nu va pierde garantia, dar va castiga cateva milioane de euro daune pentru ca guvernul nu a dus la indeplinire privatizarea. Acesti bani se vor da din bani publici, litigiul creat va fi in defavoarea statului
Daca as fi premier as accelera procedurile la maxim, ori incasez cei 202 mil euro si sa negociez respectarea conditiilor de modernizare a companiei, si as impune un grafic de modernizare, de locomotive si vagoane noi, ori daca cel care a castigat nu vine cu banii si nu accepta conditiile din strategie guvernul poate relua linistit procedura de privatizare, asa cum scrie si in proiectul de acord cu FMI
In discutiile cu FMI am atras atentia ca procedura a fost foarte rapida, ca avand in vedere dimensiunile corect era sa se faca un tur in Europa, in SUA, sa avem sansa privatizarea cu un investitor strategic, dar asta e o solutie de rezerva pe care ne-o va permite FMI
Acum e important ca guvernul sa nu blocheze procedurile, pentru ca statul roman va plati. Daca se rateaza privatizarea, as vrea sa se rateze din partea partenerului, si nu a lipsei de curaj pe care eu ca stat o am la un moment dat
Blocarea privatizarii va aduce daune de milioane in procese care vor dura ani si vor fi extrem de costisitoare
Nicio instanta bnu va tolera blocarea pentru ca am avut un alt joc politic sau nu vreau sa recunosc un esec
Modul cum s-a derulat privatizarea prefigura un esec: mult prea rapida, au lasat-o pe ultima clipa
Am vrut sa atentionez expres asupra faptului ca aceasta indecizie nu face decat sa creeze riscuri de plata de daune din partea statului catre cel pe care tot statul l-a declarat castigator
Daca guvernul decide sa anuleze licitatia, trebuie juridic sa aiba motive extrem de solide, nu le spun ce sa faca, dar stiu foarte bine hotararea de functionare a CFR Marfa, din 1998, eu am fost cel care a conceput ca ministru al Transporturilor si a sustinut in guvern infiintarea companiei
Ii stiu foarte bine potentialul, stiu ca nu avea dreptul sa ajunga intr-o astfel de situatie
Important e ca guvernul sa nu creeze conditii ca statul sa plateasca despagubiri de milioane pentru nefinalizarea procedurii de licitatie
Ce vreau sa fie foarte clar: ati auzit punctul meu de vedere, nu e al CSAT, e doar punctul meu de vedere
O singura precizare - hotararea 23 din 5 februarie a fost adoptata in prezenta premierului, deci nu imi dau seama de ce dupa un timp nu mai recunoaste obligatiile care decurg din lege si pe care le-a constatat si hotararea CSAT
Dincolo de riscurile ce decurg din blocarea procedurii, as vrea sa fac precizarea ca in politica si in functiile cele mai inalte de stat cel mai bun lucru e asumarea si nu fuga de raspundere
Mie imi pare rau ca si presa, vazand aceasta plimbare a responsabilitatii catre CSAT a ajuns in unele momente la concluzia - CFR, plimbat intre palate. Nu, eu nu pot sa-l cazez la CSAT, nu am un depou
Va asigur ca, daca ar fi fost in responsabilitatea mea, demult luam decizii
Inca un lucru important: la un moment dat s-a spus public ca poate am alte informatii decat guvernu. Nu am alte informatii si in CSAT am cerut tuturor structurilor de informatii - Interne, SRI, SIE - sa verifice daca au transmis aceleasi informatii si la presedintie si la guvern. Toate structurile au informat ca s-au distribuit tuturor acele informatii
Toate documentele legate de CFR si primite de mine aveau marcat - s-a transmis si la Guvern, si la Ministerul Transporturilor
Le-am dat o ora dupa terminarea CSAT sa o faca daca nu au facut-o, nu a fost cazul, m-au informat ca toate informatiile au fost transmise tuturor
Intrebari din partea presei:

Ce decizie ati fi luat?

T.B.: As fi dus procesul inainte, asa cum e acum ar face din statul roman un platitor de daune. As publica in Monitorul Oficial si as incepe negocierea contractului. Guvernul trebuia sa puna in aplicare strategia pe care el insusi a propus-o, CSAT doar a avizat-o. Era problema lor cum rezolva privatizarea CFR Marfa, nu a CSAT

De ce ati mai convocat sedinta CSAT?

T.B.: A venit o solicitare oficiala, pe 1, la ora 17, cand premierul era in avion de la ora 10, am primit solicitarea oficiala. Stiind si constrangerile din acordul cu FMI, si ale procesului de privatizare, care implicau 60 de zile, am vrut sa reactionez imediat la o solicitare a guvernului pentru a-i da posibilitatea sa se incadreze in termenele asumate. Nu s-a intrat in detaliile hotararii, nimeni nu a discutat nicio litera din detaliile hotararii, s-a discutat daca trebuie sau nu avizata hotararea

Si acum sunt sceptic ca va gasi banii, insa blocarea procesului de catre guvern ii va da dl Stoica toate motivele sa spuna 'fratilor, daca imi semnati contractul, in cele 60 de zile ramase, ... omul oricat ar cauta, daca nu are contractul in mana, semnat, nu-l ia in seama nicio banca in modul serios.

Dincolo de faptul cunoscut ca ar avea probleme, guvernul ii creeaza conditiile sa spuna ca nu putea face rost de bani, pentru ca nu avea contractul.

Ati discutat cu premierul?

T.B. Chiar pe plaja la Miami nu l-am cautat, trebuie sa recunosc.

In mandatele dvs, guvernele au permis ca CFR Marfa sa treaca pe pierdere. Cum s-a intamplat asta?

T.B. Sunt de acord, trebuie sa va spun ca niciodata dupa reorganizare in timpul cand am fost ministru, pentru ca toate companiile de transport feroviar, calatori, marfa, sau infrastructura nu au fost pe pierdere. Verificati bilanturile si vedeti in ce an au intrat pe pierdere. Va veti lamuri ca insasi reorganizarea CAii Ferate a fost pentru ca se acumulase o pierdere uriasa, care venea din istorie. In 2000, cand am plecat din Ministerul Transporturilor, nu era niciuna pe pierdere. Daca incercati sa ma convingeti ca presedintele ar trebui sa stea cu ochii pe Hidroelectrica si Calea Ferata nu o sa reusiti. Nu presedintele gestioneaza companiile nationale.

De ce ati convocat sedinta, fara Victor Ponta, care sa explice ce voia de facto?

T.B. S-a intamplat ce trebuia sa se intample, guvernul nu a cerut introducerea hotararii pe rodinii de zi cu un scop, ci introducerea pe ordinea de zi. Solicitarea s-a facut dupa ce a plecat premierul, era in avion, nu am putut sa-l convoc si pe dansul, dar l-am convocat pe dl Oprea. Nu mai poate astepta angajamentul Romaniei in relatia cu FMI, ne-am angajat sa finalizam privatizarea pana la finele lui septembrie.

Pe urma jocul propagandistic ar fi fost daca presedintele convoca la timp, nu mai intarziam

V-a deranjat absenta dl Ponta?

T.B.: Da, m-a deranjat si faptul ca s-au trimis hartiile dupa ce a plecat, nu mai aveam cum sa discut problema cu el, si faptul ca erua constienti ca e o hotarare care nu are nicio treaba cu CSAT si totusi au trimis actele, pe care spusese ca le-a trimis in 26.

L-ati cautat la telefon pentru a discuta despre publicarea in MO?

T.B.: Am cerut in CSAT publicarea de urgenta in CSAT. E un guvern care trebuie sa stie ca raspunde si pentru inactiune care aduce daune

Luati in calcul participarea la o sedinta de guvern?

T.B.: Nu pe tema asta, eu pot participa pe securitate nationala si politica externa

Dupa sedinta CSAT ati discutat telefonic cu premierul?

T.B.: Nu, categoric nu, dar sunt convins ca cel lasat ca inlocuitor, ca si ministrul Justitiei, l-au sunat si l-au informat. Nu imi cereti sa-l caut pe premier ca are o problema de legalitate

Nici de dragul coabitatirii?

T.B.: De dragul coabitarii inseamna sa respectam legea. Eu nu am sa accept rateuri, hotii, ca cele de transferuri de terenuri la Braila, renuntarea la 400 mil dolari in relatia cu Rompetrol, nu asta inseamna pentru mine coabitare, pentru mine coabitare inseamna respectarea legii. In actul de coabitare nu scrie nici macar un rand ca vom incalca legea

Daca Executivul isi mentine pozitia, vedeti posibila o noua sedinta?

T.B.: Exclus, a fost o soliciatare, am tratat-o, buna ziua,. Nu putem lasa statul sa functioneze iun functie de cum pleaca premierul cu bona la Miami. Pleca si el la Neptun, puteam sa discutam. Nu am cerut informatii la SRI sau SIE, sunt informatii care se transmit automat

Inainte, ati vorbit cu premirul?

T.B.: Doamna, lasati-l sa se odihneasca, e in vacanta. El a cerut in scris, nu a fost initiativa mea, a fost a premierului. Guvernul a solicitat inscrierea pe ordinea de zi.

Coabitare mai exista?

T.B.: Exista atat timp cat respectam legea

Credeti ca va face rost de bani?

T.B.: Eu ii doresc succes, dara pana nu are HG publicata si contractul semnat, dupa ce ca are dificiultati, ele devin insurmontabile

Daca ar avea contractul in mana va asigur ca ar fi pe o posibila foarte solida in raport cu bancile.

Regretati ca ati semnat pactul de coabitare?

T.B.: Nu.

V-a dezamagit Ponta?

T.B.: Va spun cu toata sinceritatea ca nu, am stiut ce se va intampla cand l-am semnat

Considerati ca Ponta fuge de raspundere?

Da, da

T.B.: Omar Hayssam nu e subiect, lasati-l sa se duca in fata instantelor. Pentru mine aceasta problema e inchisa, obiectivul meu a fost sa-l aduca in tara, acum e treaba justitiei

Presedintele are motive sa se teama de ce va spune?

T.B.: (Rade) Nici macar nu imi produce o minima tresarire, nici macar nu l-am cunoscut pana cand nu a cerut sa se duca dupa ostatici, cu mine nu a avut ncio tranzactie si niciun sprijin

Ce politician ar trebui sa se teama?

T.B.: Multi, dar e treaba justitiei.

Am rugamintea sa intelegeti ca CFR Marfa nu se plimba intre palate, e parcat, e garat la Palatul Victoria si se pare ca locomotiva nu maI are energie, dupa ce a laudat privatizarea, ministrul, ce-i drept, cam penal, dar l-a laudat.




REFERINTE
VIDEO Presedintie: CSAT nu a emis nicio decizie privind CFR Marfa, membrii Consiliului au avut o discutie constructiva legata de privatizare
VIDEO Guvern: Nu s-a cerut convocarea de urgenta a CSAT, este o fortare din partea presedintelui Basescu. / Presedintia revine cu precizari: Urgenta, justificata de presiunile membrilor Executivului
----------------------------------

SURSA
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15321932-traian-basescu-declaratie-presa-ora-14-15.htm
BRIANA
BRIANA

Mesaje : 173
Data de inscriere : 15/05/2013

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum