Căutare
Ultimele subiecte
REMEMBER !!! DESPRE TITANUL istoriei nationale ,Gheorghe Buzatu , alias KOBA isi mai aminteste cineva ?
Pagina 1 din 1
REMEMBER !!! DESPRE TITANUL istoriei nationale ,Gheorghe Buzatu , alias KOBA isi mai aminteste cineva ?
Profesorul Buzatu a fost, este si va ramine un mare român .S-a stins dezgustat de nimicnicia oamenilor din aceasta minunata si totusi blestemata tara , de ticalosia asa ziselor elite politice si culturale, de faptul ca alogeni ticalosi si hulpavi ne calca in picioare şi ne mutilează istoria nationala , scuipa pe mormintele Maresalului si pe sutele de mii de morminte fara cruce la capatii din stepele Rusiei , de la Nistru pana la Marea Caspica si Stalingrad , pe mormintele colective sau mormintele colective a prizonierilor români măcelăriţi de bestiile NKVD înainte şi după 23 august 1944 (de astă dată cu contribuţia directă a regelui de carton Mihai I , nemernicul aşa zis cap al oştirii) , morminte răspîndite de la bălţi şi stepele calmuce până în Siberii de ghiaţă , scuipă pe mormintele celor de la Gherla ,Aiud, Piteşti , canalul de tristă amintire . Profesorul Buzatu a murit din dragoste de ţară iar eu , unul suspectez faptul că a fost ucis pentru dragostea de ţară .Acum , profesorul se întreabă împreună cu Nicolaie Iorga ,căruia i-a fost vrednic discipol , "DE CE ATÎTA URĂ ?" sau îl întreabă pe Ion Antonescu :" DE CE ŞI CUI NE-AI LĂSAT, MAREŞALE DE OŢEL ? " .În memoria marelui român dispărut , în memoria celui ce a fost străjer de ţară şi dascăl de neam , ca modest şi pios omagiu , o selecţie ce se vrea , întru aducere aminte, o încercare de schiţare retrospectivă a unor momente din activitatea profesorului Buzatu.
va sugerez cu tot respectul , deoarece platforma nu preia un text atit de amplu, in plus fiind vorba si de multe fotografii, cititi continuarea pe site la
https://sites.google.com/site/titanisipigmei/DESPRE-TITANUL-istoriei-nationale-Gheorghe-Buzatu--alias-KOBA-isi-mai-aminteste-cineva
va sugerez cu tot respectul , deoarece platforma nu preia un text atit de amplu, in plus fiind vorba si de multe fotografii, cititi continuarea pe site la
https://sites.google.com/site/titanisipigmei/DESPRE-TITANUL-istoriei-nationale-Gheorghe-Buzatu--alias-KOBA-isi-mai-aminteste-cineva
DONA_CAROLINA [doctor in etnopatologie ] in dialog cu raposatul si regretatul profesor GHEORGHE BUZATU alias KOBA
Discutii patimase pe subiectul "FBI despre crimele rituale " de pe blogul prof.I.Coja ( va sugerez cititi toate comentariile ) .la
http://ioncoja.ro/amestecate/fbi-despre-crimele-rituale/
Evident, nu putea să lipsească acestei discuţii sarea şi piperul , în persoana colegei noastre DONA_CAROLINA
doctor in etnopatologie alias DONA_CAROLINA
10.04.2013 la 11:04 pm
Stimate Domnule Profesor Coja, Stimate Koba,Cand Voltaire spune in dictionarul lui filozofic, adresandu-se evreilor :” Je vous dis que vos pères ont immolé leurs enfants et j’appelle en témoignage vos prophètes. Isaïe leur reproche
ce crime de cannibales.” Le philosophe fait allusion à ce passage du Livre de la Sagesse
(ch. 12), où le Prophète, maudissant les forfaits des Hébreux, s’écrie:
” V. 5. — Tuant sans pitié leurs propres enfants, mangeant des entrailles d’hommes et dévorant leur sang, initiés qu’ils
étaient à d’exécrables mystères.”,
Voltaire se ghideaza dupa profetii evrei ca Isaia care stiau exact ce spun, care , deci,in termeni moderni, ii acuzau de etnopatologie , caci ce altceva inseamna sa-ti mananci proprii copii, precum arata spusele lui Isaia acuzand evreii de canibalism, si , adaugam noi, ce altceva inseamna decat patologie pura sa-ti martirizezi proprii copii molestandu-i la varstele cele mai timpurii, MOLESTARE INCA NEINFIRMATA SI NECASTIGATA DE CREDINCIOSII EVREI DE AZI!!!
DECE?
Intrucat, asa cum arata articolul de mai jos pe care VA ROG SA-L CITITI INTEGRAL la adresa indicata aici de mine,caci legea talmudica conditioneaza evreii in asa fel incat,daca evreii doresc sa venereze intelepciunea transcendenta din Talmud prin morala fariseica, ei sunt obligati sa accepte dreptul celor mai mari si mai batrani intelepti ai lor, de a viola copii!!!
Pana la aceasta ora, NICI-UN SINOD IUDAIC NU LE-A REPUDIAT ACEASTA PRACTICA BLESTEMATA!!!
Fariseii isi justificau violarea propriilor copii, prin postulatul ca un baietel de noua ani nu era un “barbat”(citeste “Iudaism si homosexualitate: O casatorie facuta in iad” – “Judaism and Homosexuality: A Marriage Made in Hell”)
Prin trucul de a nu-l numi “barbat” , pedofilii ocoleau legea mozaica care interzice homosexu
Deoarece
http://globalfire.tv/nj/12en/jews/3years_old_brides.htm(See,Thus they exempted him from God’s Mosaic Law:
The Talmud teaches that an adult woman’s molestation of a nine year old boy is “not a sexual act” and cannot “throw guilt” upon her because the little boy is not truly a “man.” (9) But they use opposite logic to sanction rape of little girls aged three years and one day: Such infants they count as “women,” sexually mature and fully responsible to comply with the requirements of marriage.
The Talmud footnotes 3 and 4 to Sanhedrin 55a clearly tell us when the rabbis considered a boy and girl sexually mature and thus ready for marriage. “At nine years a male attains sexual matureness… The sexual matureness of woman is reached at the age of three.”
“When a grown-up man has intercourse with a little girl it is nothing, for when the girl is less than this (three years and a day) it is as if one put the finger into the eye.” The footnote says that as “tears come to the eye again and again, so does virginity come back to the little girl under three years.” (11)
Today, the Talmud’s outspoken pedophiles and child-rape advocates would doubtlessly spend hard time in prison for child molestation. Yet here is what the eminent Jewish scholar, Dagobert Runes (who is fully aware of all these passages), says about such “dirty old men” and their perverted teachings:
“There is no truth whatever in Christian and other strictures against the Pharisees, who represented the finest traditions of their people and of human morals.” (14)
Aren’t Christ’s words more appropriate?
“Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye are like unto whited sepulchres, which indeed appear beautiful outward, but are within full of dead men’s bones, and of all uncleanness. Even so ye also outwardly appear righteous unto men, but within ye are full of hypocrisy and iniquity.” (Matthew 23:27, 28.)
(Adapted from Ted Pike’s book, Israel: Our Duty, Our Dilemma)
doctor in etnopatologie-DONA_CAROLINA
10.04.2013 la 11:19 pm
scuzele mele, mi-a alunecat degetul,
aici este continuarea a ceea ce incercam mai sus sa elucidez din articolul citat din National Journal:
CONTINUAREA:
“You shall not lie with a male as one lies with a female; it is an abomination” (Lev. 18:22)-aici deci avem interdictia homosexualitatii in Talmud, adica a relatiilor intre doi barbati maturi, fapt pentru care iudeii patologici recurg la pedofilie, cum am zis, pana azi NESANCTIONATI DE VREUN SINOD IUDAIC!!!
Aceeasi lege stranie proclama permis unei femei sa se culce/violeze un baietel de noua ani, intrucat, asa cum spune articolul citat de mine , el nu-i barbat , dar inverseaza lege , spunand ca o fetita de trei ani este o femeie in toata regula la trei ani si o zi, incat ea poate fi perfect si in regula violata si implicata in martiriu zi de zi !Caci e buna de nevasta!
The Talmud teaches that an adult woman’s molestation of a nine year old boy is “not a sexual act” and cannot “throw guilt” upon her because the little boy is not truly a “man.” (9) But they use opposite logic to sanction rape of little girls aged three years and one day: Such infants they count as “women,” sexually mature and fully responsible to comply with the requirements of marriage.
Ce este uluitor , este ca savanti iudaici precum Dagobert Runes considera ca fariseii au reprezentat cea mai fina traditie iudaica iar crestinii mint cd ii acuza de nevolnicii:
“There is no truth whatever in Christian and other strictures against the Pharisees, who represented the finest traditions of their people and of human morals.” (14)
Concluzia articolului este similara cu a lui Voltaire, concluzia citandu-l pe Isus Cristos:
Aren’t Christ’s words more appropriate?
“Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye are like unto whited sepulchres, which indeed appear beautiful outward, but are within full of dead men’s bones, and of all uncleanness. Even so ye also outwardly appear righteous unto men, but within ye are full of hypocrisy and iniquity.” (Matthew 23:27, 28.)
(Adapted from Ted Pike’s book, Israel: Our Duty, Our Dilemma)
AH/ФЮРЕР - IVS/ЌОБА (666)
10.04.2013 la 6:10 pm
Domnule Profesor I. Coja, discuţii au fost şi vor fi … Nu se vor opri aici şi acum. Ele se poartă şi pe Internet, dar, întrucât evreii din România controlează Google, unde cenzurează tot ce nu le convine (vezi holocaustul brun şi roşu, Eminescu, Goga, Antonescu), interdicţiile lor NU POT FI APLICATE ŞI MATERIALELOR AFIŞATE ÎN LIMBILE DE CIRCULAŢIE INTERNAŢIONALĂ (franceză, engleză, germană, rusă, italiană, chineză). De aceea, recomandăm cititorilor să apeleze la acest text în franceză relativ la “CRIMA RITUALĂ”:
- Le Crime rituel chez les Juifs
“Celui qui fait couler le sang des non- juifs offre un sacrifice agréable à Dieu.”
(Le Talmud.)
Dans son Dictionnaire philosophique,
VOLTAIRE, qui ne peut être soupçonné d’ hitlérisme s’adressant aux juifs, déclare:
” Je vous dis que vos pères ont immolé leurs enfants et j’appelle en témoignage vos prophètes. Isaïe leur reproche ce crime de cannibales.” Le philosophe fait allusion à ce passage du Livre de la Sagesse (ch. 12), où le Prophète, maudissant les forfaits des Hébreux, s’écrie:
” V. 5. — Tuant sans pitié leurs propres enfants, mangeant des entrailles d’hommes et dévorant leur sang, initiés qu’ils
étaient à d’exécrables mystères.”
Après la diaspora , les juifs, dispersés parmi les autres peuples,
reportèrent sur leurs hôtes la haine qui les animaient. A la veille de Pâques, ils égorgeaient quelques jeunes chrétiens
selon un rite particulier, et recueillaient le sang des martyrs,pour l’utiliser lors de la confection des fameux azymes.
Voici en quels termes l’auteur de la
DISSERTAZIONE APOLOGETICA rapporte le sacrifice impie de la Pâque juive: “Le sang chrétien était mêlé au vin et servait à pétrir le pain pascal, qui, par l’addition de cet ingrédient, devenait le vrai pain de bénédiction. Le père de famille
en mettait plus ou moins dans la pâte: la quantité d’un grain de lentille suffisait. Si ceux qui pétrissaient étaient juifs, la
mixtion se faisait en leur présence; sinon, elle avait lieu à leur insu. Le sang chrétien servait aussi à une cérémonie
qui précédait la cène pascale”.
Les azymes sont des petits pains sans levain fabriqués par les juifs à l’occasion des fêtes. Il n’entre pas dans nos vues, aujourd’hui, de traiter à fond la
question du meurtre rituel juif. Ceux que la question pour rait intéresser n’auront qu’à se reporter à l’ouvrage de M. Albert MONNIOT: LE CRIME RITUEL CHEZ LES JUIFS. Nous voulons simplement faire ressortir, avec documents à l’appui,que le crime rituel
, répudié avec horreur de nos jours par la
majorité des Juifs dits «assimilés», constitue une très vieille
pratique, dont les origines se perdent dans la nuit des temps et qui fit, parmi les non
juifs, de trop nombreuses victimes.
Pour se défendre contre l’accusation de meurtre rituel, les Juifs invoquent à leur décharge le témoignage de certains
papes, tels Innocent IV, Grégoire X et Paul III qui, pour éviter un massacre général des Juifs, crurent prudent d’affirmer que
ce crime était une légende. Mais Israël se garde bien, par contre, de parler de Benoît XIV qui, dans sa bulle célèbre «Beatus Andreas», mettait en garde la Chrétienté tout entière contre les instincts sanguinaires des Israélites.
Cette pièce, que les Juifs n’ont pu contester, met les choses au
point. Elle ne fait que confirmer ce que les poètes font dire à la «douce Esther», l’héroïne juive, fêtée lors du
Pourim: Prêtresse de vengeance, impitoyable et forte, J’ai soudain soif de sang et de meurtre… Il faut une vengeance ouvrant ses ailes grandes,Planant sur chaque toit, frappant à chaque seuil,Digne de ta grandeur, digne de ton orgueil, Et de tout le passé dont je suis héritière”. Voici d’ailleurs, d’après le Livre d’Esther, ce qu’est cette fête du Pourim, cette fête du sang:«Et puis les Juifs furent maîtres de ceux qui les haïssaient. Et nul ne put tenir devant eux parce que la frayeur qu’on
avait d’eux avait saisi tous les peuples.
«Les Juifs donc tuèrent tous leurs ennemis à coups d’épée et en firent un
grand carnage, de sorte qu’ils disposèrent à
leur gré de ceux qui les haïssaient«. Et ils ordonnèrent que la mémoire de ces jours serait célébrée et solennisée dans chaque âge, famille, province,
ville et que la mémoire de ces jours ne s’effacerait point de leur postérité».
L’instinct sanguinaire des Juifs est probant. Le sang des goym, répandu dans les guerres et les révolutions fomentées par les
Sages de Sion, fleure bon au nez d’Israël…
«Israël, fils de Samuel, ayant été interrogé aux fins de connaître la vérité, répond: que dans la semaine de la
Pâque juive se trouvant avec Moïse, Samuel, Ange, Tobby et Mohar”.
şi pentru că oamenii inteligenţi au în mod obligatoriu umor, citiţi mai jos :
Ţarul Roşu/ЌОБА (777)
11.04.2013 la 2:32 pm
Kremlin, 11.04.2013, ora l:3l pm – ЌОБА zice: profitând de clipele de răgaz, în care Fuhrerul-Cancelar nu-i aici, căci el, ca evreu ce îi, s-ar putea simţi jenat, cum sunt şi eu, de prea numeroasele referinţe şi trimiteri, de fel măgulitoare, la neamul “ales”, vă propun, Prieteni, să reveniţi la Ion Creangă al vostru care a scris despre … “OLTENI LA IAŞI”:Ce răsună? Ce s-aude?
Ce glas dulce românesc?
Ce flăcăi ca bradul verde,
Ochii noştri îi uimesc?
Sunt olteni, scăparea noastră,
Bucuraţi-vă, ieşeni!
Voi cu inima creştină,
Cumpăraţi de la olteni!
Oltul falnic prin copii-şi
Zice Prutului scârbit:
- Dulce frate, fii în pace,
Steaua ta a răsărit! …
La cel glas de mângâiere
Geme sufletu-n duşmani;
Voi cu inima creştină –
Nici un ac de la jidani!
Fraţii certe-se-ntre dânşii,
Fiii cu părinţii lor!
Da blăstăm cu foc s-ajungă
Pe acel cutezător,
Care fără de iubire
S-ar uita la cei munteni!
Ascultaţi, Români, cuvântu-mi:
Cumpăraţi de la olteni!
Şi atunci viaţa noastră
Precum râul cristalin
Se va scurge limpezită
De otravă şi venin.
Morţii noştri n-or mai plânge
Sub călcâie de duşmani.
Sus dar inimile voastre:
Nici un ac de la jidani!
https://sites.google.com/site/titanisipigmei/dona_carolina-doctor-in-etnopatologie-in-dialog-cu-raposatul-si-regretatul-profesor-gheorghe-buzatu-alias-koba
http://ioncoja.ro/amestecate/fbi-despre-crimele-rituale/
Evident, nu putea să lipsească acestei discuţii sarea şi piperul , în persoana colegei noastre DONA_CAROLINA
doctor in etnopatologie alias DONA_CAROLINA
10.04.2013 la 11:04 pm
Stimate Domnule Profesor Coja, Stimate Koba,Cand Voltaire spune in dictionarul lui filozofic, adresandu-se evreilor :” Je vous dis que vos pères ont immolé leurs enfants et j’appelle en témoignage vos prophètes. Isaïe leur reproche
ce crime de cannibales.” Le philosophe fait allusion à ce passage du Livre de la Sagesse
(ch. 12), où le Prophète, maudissant les forfaits des Hébreux, s’écrie:
” V. 5. — Tuant sans pitié leurs propres enfants, mangeant des entrailles d’hommes et dévorant leur sang, initiés qu’ils
étaient à d’exécrables mystères.”,
Voltaire se ghideaza dupa profetii evrei ca Isaia care stiau exact ce spun, care , deci,in termeni moderni, ii acuzau de etnopatologie , caci ce altceva inseamna sa-ti mananci proprii copii, precum arata spusele lui Isaia acuzand evreii de canibalism, si , adaugam noi, ce altceva inseamna decat patologie pura sa-ti martirizezi proprii copii molestandu-i la varstele cele mai timpurii, MOLESTARE INCA NEINFIRMATA SI NECASTIGATA DE CREDINCIOSII EVREI DE AZI!!!
DECE?
Intrucat, asa cum arata articolul de mai jos pe care VA ROG SA-L CITITI INTEGRAL la adresa indicata aici de mine,caci legea talmudica conditioneaza evreii in asa fel incat,daca evreii doresc sa venereze intelepciunea transcendenta din Talmud prin morala fariseica, ei sunt obligati sa accepte dreptul celor mai mari si mai batrani intelepti ai lor, de a viola copii!!!
Pana la aceasta ora, NICI-UN SINOD IUDAIC NU LE-A REPUDIAT ACEASTA PRACTICA BLESTEMATA!!!
Fariseii isi justificau violarea propriilor copii, prin postulatul ca un baietel de noua ani nu era un “barbat”(citeste “Iudaism si homosexualitate: O casatorie facuta in iad” – “Judaism and Homosexuality: A Marriage Made in Hell”)
Prin trucul de a nu-l numi “barbat” , pedofilii ocoleau legea mozaica care interzice homosexu
Deoarece
http://globalfire.tv/nj/12en/jews/3years_old_brides.htm(See,Thus they exempted him from God’s Mosaic Law:
The Talmud teaches that an adult woman’s molestation of a nine year old boy is “not a sexual act” and cannot “throw guilt” upon her because the little boy is not truly a “man.” (9) But they use opposite logic to sanction rape of little girls aged three years and one day: Such infants they count as “women,” sexually mature and fully responsible to comply with the requirements of marriage.
The Talmud footnotes 3 and 4 to Sanhedrin 55a clearly tell us when the rabbis considered a boy and girl sexually mature and thus ready for marriage. “At nine years a male attains sexual matureness… The sexual matureness of woman is reached at the age of three.”
“When a grown-up man has intercourse with a little girl it is nothing, for when the girl is less than this (three years and a day) it is as if one put the finger into the eye.” The footnote says that as “tears come to the eye again and again, so does virginity come back to the little girl under three years.” (11)
Today, the Talmud’s outspoken pedophiles and child-rape advocates would doubtlessly spend hard time in prison for child molestation. Yet here is what the eminent Jewish scholar, Dagobert Runes (who is fully aware of all these passages), says about such “dirty old men” and their perverted teachings:
“There is no truth whatever in Christian and other strictures against the Pharisees, who represented the finest traditions of their people and of human morals.” (14)
Aren’t Christ’s words more appropriate?
“Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye are like unto whited sepulchres, which indeed appear beautiful outward, but are within full of dead men’s bones, and of all uncleanness. Even so ye also outwardly appear righteous unto men, but within ye are full of hypocrisy and iniquity.” (Matthew 23:27, 28.)
(Adapted from Ted Pike’s book, Israel: Our Duty, Our Dilemma)
doctor in etnopatologie-DONA_CAROLINA
10.04.2013 la 11:19 pm
scuzele mele, mi-a alunecat degetul,
aici este continuarea a ceea ce incercam mai sus sa elucidez din articolul citat din National Journal:
CONTINUAREA:
“You shall not lie with a male as one lies with a female; it is an abomination” (Lev. 18:22)-aici deci avem interdictia homosexualitatii in Talmud, adica a relatiilor intre doi barbati maturi, fapt pentru care iudeii patologici recurg la pedofilie, cum am zis, pana azi NESANCTIONATI DE VREUN SINOD IUDAIC!!!
Aceeasi lege stranie proclama permis unei femei sa se culce/violeze un baietel de noua ani, intrucat, asa cum spune articolul citat de mine , el nu-i barbat , dar inverseaza lege , spunand ca o fetita de trei ani este o femeie in toata regula la trei ani si o zi, incat ea poate fi perfect si in regula violata si implicata in martiriu zi de zi !Caci e buna de nevasta!
The Talmud teaches that an adult woman’s molestation of a nine year old boy is “not a sexual act” and cannot “throw guilt” upon her because the little boy is not truly a “man.” (9) But they use opposite logic to sanction rape of little girls aged three years and one day: Such infants they count as “women,” sexually mature and fully responsible to comply with the requirements of marriage.
Ce este uluitor , este ca savanti iudaici precum Dagobert Runes considera ca fariseii au reprezentat cea mai fina traditie iudaica iar crestinii mint cd ii acuza de nevolnicii:
“There is no truth whatever in Christian and other strictures against the Pharisees, who represented the finest traditions of their people and of human morals.” (14)
Concluzia articolului este similara cu a lui Voltaire, concluzia citandu-l pe Isus Cristos:
Aren’t Christ’s words more appropriate?
“Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye are like unto whited sepulchres, which indeed appear beautiful outward, but are within full of dead men’s bones, and of all uncleanness. Even so ye also outwardly appear righteous unto men, but within ye are full of hypocrisy and iniquity.” (Matthew 23:27, 28.)
(Adapted from Ted Pike’s book, Israel: Our Duty, Our Dilemma)
AH/ФЮРЕР - IVS/ЌОБА (666)
10.04.2013 la 6:10 pm
Domnule Profesor I. Coja, discuţii au fost şi vor fi … Nu se vor opri aici şi acum. Ele se poartă şi pe Internet, dar, întrucât evreii din România controlează Google, unde cenzurează tot ce nu le convine (vezi holocaustul brun şi roşu, Eminescu, Goga, Antonescu), interdicţiile lor NU POT FI APLICATE ŞI MATERIALELOR AFIŞATE ÎN LIMBILE DE CIRCULAŢIE INTERNAŢIONALĂ (franceză, engleză, germană, rusă, italiană, chineză). De aceea, recomandăm cititorilor să apeleze la acest text în franceză relativ la “CRIMA RITUALĂ”:
- Le Crime rituel chez les Juifs
“Celui qui fait couler le sang des non- juifs offre un sacrifice agréable à Dieu.”
(Le Talmud.)
Dans son Dictionnaire philosophique,
VOLTAIRE, qui ne peut être soupçonné d’ hitlérisme s’adressant aux juifs, déclare:
” Je vous dis que vos pères ont immolé leurs enfants et j’appelle en témoignage vos prophètes. Isaïe leur reproche ce crime de cannibales.” Le philosophe fait allusion à ce passage du Livre de la Sagesse (ch. 12), où le Prophète, maudissant les forfaits des Hébreux, s’écrie:
” V. 5. — Tuant sans pitié leurs propres enfants, mangeant des entrailles d’hommes et dévorant leur sang, initiés qu’ils
étaient à d’exécrables mystères.”
Après la diaspora , les juifs, dispersés parmi les autres peuples,
reportèrent sur leurs hôtes la haine qui les animaient. A la veille de Pâques, ils égorgeaient quelques jeunes chrétiens
selon un rite particulier, et recueillaient le sang des martyrs,pour l’utiliser lors de la confection des fameux azymes.
Voici en quels termes l’auteur de la
DISSERTAZIONE APOLOGETICA rapporte le sacrifice impie de la Pâque juive: “Le sang chrétien était mêlé au vin et servait à pétrir le pain pascal, qui, par l’addition de cet ingrédient, devenait le vrai pain de bénédiction. Le père de famille
en mettait plus ou moins dans la pâte: la quantité d’un grain de lentille suffisait. Si ceux qui pétrissaient étaient juifs, la
mixtion se faisait en leur présence; sinon, elle avait lieu à leur insu. Le sang chrétien servait aussi à une cérémonie
qui précédait la cène pascale”.
Les azymes sont des petits pains sans levain fabriqués par les juifs à l’occasion des fêtes. Il n’entre pas dans nos vues, aujourd’hui, de traiter à fond la
question du meurtre rituel juif. Ceux que la question pour rait intéresser n’auront qu’à se reporter à l’ouvrage de M. Albert MONNIOT: LE CRIME RITUEL CHEZ LES JUIFS. Nous voulons simplement faire ressortir, avec documents à l’appui,que le crime rituel
, répudié avec horreur de nos jours par la
majorité des Juifs dits «assimilés», constitue une très vieille
pratique, dont les origines se perdent dans la nuit des temps et qui fit, parmi les non
juifs, de trop nombreuses victimes.
Pour se défendre contre l’accusation de meurtre rituel, les Juifs invoquent à leur décharge le témoignage de certains
papes, tels Innocent IV, Grégoire X et Paul III qui, pour éviter un massacre général des Juifs, crurent prudent d’affirmer que
ce crime était une légende. Mais Israël se garde bien, par contre, de parler de Benoît XIV qui, dans sa bulle célèbre «Beatus Andreas», mettait en garde la Chrétienté tout entière contre les instincts sanguinaires des Israélites.
Cette pièce, que les Juifs n’ont pu contester, met les choses au
point. Elle ne fait que confirmer ce que les poètes font dire à la «douce Esther», l’héroïne juive, fêtée lors du
Pourim: Prêtresse de vengeance, impitoyable et forte, J’ai soudain soif de sang et de meurtre… Il faut une vengeance ouvrant ses ailes grandes,Planant sur chaque toit, frappant à chaque seuil,Digne de ta grandeur, digne de ton orgueil, Et de tout le passé dont je suis héritière”. Voici d’ailleurs, d’après le Livre d’Esther, ce qu’est cette fête du Pourim, cette fête du sang:«Et puis les Juifs furent maîtres de ceux qui les haïssaient. Et nul ne put tenir devant eux parce que la frayeur qu’on
avait d’eux avait saisi tous les peuples.
«Les Juifs donc tuèrent tous leurs ennemis à coups d’épée et en firent un
grand carnage, de sorte qu’ils disposèrent à
leur gré de ceux qui les haïssaient«. Et ils ordonnèrent que la mémoire de ces jours serait célébrée et solennisée dans chaque âge, famille, province,
ville et que la mémoire de ces jours ne s’effacerait point de leur postérité».
L’instinct sanguinaire des Juifs est probant. Le sang des goym, répandu dans les guerres et les révolutions fomentées par les
Sages de Sion, fleure bon au nez d’Israël…
«Israël, fils de Samuel, ayant été interrogé aux fins de connaître la vérité, répond: que dans la semaine de la
Pâque juive se trouvant avec Moïse, Samuel, Ange, Tobby et Mohar”.
şi pentru că oamenii inteligenţi au în mod obligatoriu umor, citiţi mai jos :
Ţarul Roşu/ЌОБА (777)
11.04.2013 la 2:32 pm
Kremlin, 11.04.2013, ora l:3l pm – ЌОБА zice: profitând de clipele de răgaz, în care Fuhrerul-Cancelar nu-i aici, căci el, ca evreu ce îi, s-ar putea simţi jenat, cum sunt şi eu, de prea numeroasele referinţe şi trimiteri, de fel măgulitoare, la neamul “ales”, vă propun, Prieteni, să reveniţi la Ion Creangă al vostru care a scris despre … “OLTENI LA IAŞI”:Ce răsună? Ce s-aude?
Ce glas dulce românesc?
Ce flăcăi ca bradul verde,
Ochii noştri îi uimesc?
Sunt olteni, scăparea noastră,
Bucuraţi-vă, ieşeni!
Voi cu inima creştină,
Cumpăraţi de la olteni!
Oltul falnic prin copii-şi
Zice Prutului scârbit:
- Dulce frate, fii în pace,
Steaua ta a răsărit! …
La cel glas de mângâiere
Geme sufletu-n duşmani;
Voi cu inima creştină –
Nici un ac de la jidani!
Fraţii certe-se-ntre dânşii,
Fiii cu părinţii lor!
Da blăstăm cu foc s-ajungă
Pe acel cutezător,
Care fără de iubire
S-ar uita la cei munteni!
Ascultaţi, Români, cuvântu-mi:
Cumpăraţi de la olteni!
Şi atunci viaţa noastră
Precum râul cristalin
Se va scurge limpezită
De otravă şi venin.
Morţii noştri n-or mai plânge
Sub călcâie de duşmani.
Sus dar inimile voastre:
Nici un ac de la jidani!
https://sites.google.com/site/titanisipigmei/dona_carolina-doctor-in-etnopatologie-in-dialog-cu-raposatul-si-regretatul-profesor-gheorghe-buzatu-alias-koba
GH.BUZATU/ KOBA - cu penita muiata in acid despre Samuel Brukner alias Silviu Brucan
I. V. Stalin, zis KOBA/ЌОБА
“In memoriam Silviu Brucan” este un eseu remarcabil. Sincere felicitări pentru republicarea lui! Unele argumente şi aserţiuni sunt memorabile şi, fără dubii, aşa vor rămâne în literatura problemei privind activitatea acestui fondator şi, deopotrivă, cioclu al regimurilor comunist şi post-comunist din România.
Aş dori să subliniez în context că, nu demult, Vladimir Tismăneanu a stăruit – în publicaţia online “Contributors.ro” – asupra “eroului” şi cred că, pentru a se asigura diversitatea, dar şi unitatea, unor opinii exprimate, este spre folosul cititorului obiectiv să fie informat:
- “Cine a fost Silviu Brucan? Marele maestru al mistificarilor”, de
Vladimir Tismaneanu aprilie 19, 2013, Politica & Doctrine, Societate/Life
34 comentarii 3,937 Vizualizari –
Cinicul propagandist comunist Silviu Brucan (1916-2006) a fost expert in fabricarea de legende. Despre altii si despre el insusi. Jucand cartea de ganditor independent, a fost indragit, incepand din anii 70, de unele cercuri liberale si marxizante din SUA. A stabilit o relatie speciala cu Ceausescu: acesta ii permitea sa calatoreasca in Vest, Brucan se abtinea sa-l critice public. Pana la revolta de la Brasov, Brucan a respectat acest acord. Chiar si dupa aceea, nu a contestat rolul conducator al PCR, ci doar excesele cultului lui Ceausescu si indepartarea de “normele leniniste”. “Scrisoarea celor 6″ din martie 1989, nu a fost un manifest anti-totalitar, ci un strigat de revolta al Vechii Garzi a partidului in raport cu abuzurile dictaturii lui Ceausescu. O revolta intarziata, limitata ideologic si prea putin relevanta politic. “Scrisoarea” nu a catalizat formarea unui grup reformator la varf. Brucan nu a fost niciodata un disident, ci doar un fractionist in interiorul PCR. Nu a crezut in democratia liberala si nu a iubit pluralismul.
Apropiat de Dej, comunist indarjit, inflacarat si intransigent (asemeni unor Miron Constantinescu, Leonte Rautu, Ofelia Manole, Mihail Roller, Constanta Craciun, Grigore Preoteasa, Sorin Toma, Stefan Voicu, Pavel Tugui, Nestor Ignat, N. Corbu), Silviu Brucan a fost un activist credincios al PMR, vindicativ, inchistat si cinic. El scria rechizitorii in “Scanteia” cerand lichidarea lui Iuliu Maniu, sotia sa, Alexandra (Sasa) Sidorovici, rostea rechizitorii, ca acuzator public, la Tribunalul Poporului. Brucan a vorbit in numele RPR la ONU si la Washington, a scris texte virulente la adresa liderilor partidelor democratice din Romania, intemnitati de partidul lui Brucan, a jucat cartea fractionismului prudent in anii 80. A facut-o mizand, ori mimand ca mizeaza, pe sprijin vestic si, dupa 1985, pe sprijin sovietic. A mintit constant si cu pasiune.
Sa luam acest citat din “Generatia irosita”:„Ambiţia, o mare ambiţie, l-a devorat pe Lucreţiu Pătrăşcanu. Intelectual autentic, se simţea superior tovarăşilor săi, şi mai ales lui Ghiţă Dej! Cuvintele care i-au scăpat «Ce, Ghiţă trebuia să fie conducătorul partidului? Eu trebuia să fiu!» dau măsura ambiţiei sale care avea să-i fie fatală”. Ambitia l-a mistuit pe Patrascanu mai mult decat pe sanguinarul Dej? Ar fi ordonat Patrascanu arestarea, torturarea, impuscarea lui Dej, a lui Bodnaras, a lui Teohari Georgescu, a Anei Pauker? Apoi, lasand suspecta oralitate a relatarii de-o parte, nimic nu sugereaza ca Lucretiu Patrascanu ar fi putut rosti cuvintele atribuite lui de Brucan. Nu asa vorbea Patrascanu. Cred sincer ca nu asa gandea. O spun pe baza a nenumarate interviuri pe care le-am facut de-a lungul anilor pe tema luptelor la varf din PCR. Veteran al conflictelor intestine, cunoscator al politicii de cadre staliniste, Patrascanu stia ca un intelectual nu are cum sa ajunga liderul suprem al partidului. Ce baza avea el in aparat? Niciuna. Cati ani de Doftana facuse? Ce relatii avea cu Kremlinul? Ce protectori avea la Moscova?
Obsedat de rolul sau istoric, Brucan si-a atribuit merite care nu erau ale sale, inclusiv initerea “Scrisorii celor 6″ (Gh. Apostol a fost adevaratul initiator). A intrat in lupta fatisa cu clanul Ceausescu nu pentru ca dorea democratie in Romania, ci pentru ca respingea modelul feudal-despotic al socialismului practicat de “Conducator”. In plus, orgoliosul Brucan nu putea suporta ideea ca dusese marginalizat, ca nu mai facea parte din cercul intim al puterii. Ii privea cu seniorial dispret pe parvenitii ideologici. Se considera un ales, nu putea accepta ca fusese plasat pe strapontina. Oricum, din cate stiu, intre Brucan si Sasa Sidorovici au existat divergente politice: el macar ajunsese post-stalinist, ea a ramas o iluminata bolsevica pana la capat. O biografie a Alexandrei Sidorovici ar lumina unele momente stranii din istoria PCR. Cu ce s-a ocupat in anii razboiului? Dupa informatiile mele, a fost implicata intr-o retea de spionaj sovietic despre care, pana acum, nu s-a vorbit. Am cunoscut in tinerete o doamna, emigrata din Germania nazista via Cehoslovacia in Romania, care a lucrat, sub nume fals, intr-un bizar salon de cosmetica la Bucuresti. Alexandra Sidorovici era legatura ei imediata. Persoana despre care vorbesc a fost functionara, in anii 50, a reprezentantei comerciale a Romaniei la Koln…
Nu este cazul sa intru aici in detalii privind natura cel putin bizara a publicarii dosarului de Securitate al lui Brucan de catre IICCR in perioada Oprea-Olaru-Hossu Longin. Ma indoiesc ca a fost o decizie justificata. Evident ca putea sa apara, dar nu cu sprijinul unui institut guvernamental intr-o tara in care dictatura comunista a fost condamnata, prin vocea sefului statului, drept ilegitima si criminala. Ori, daca tot se dorea publicarea, macar sa fi existat un studiu introductiv demistificator care sa previna cititorii ca nu era vorba de un disident in sensul real al cuvantului. Cine va compara textele lui Brucan din acei ani cu volumul de dialoguri dintre Dan Petrescu si Liviu Cangeopol, text veritabil al disidentei reale, va putea imediat nota diferentele. Comunismul nu a comis crime impotriva lui Brucan, Brucan a justificat ideologic, timp de decenii, crimele comunismului. Am afirmat acest lucru pe vremea cand Brucan era in viata, l-am scris si cand a murit (v. articolul de mai jos). Cand Brucan si-a publicat cartea de memorii “Generatia irosita”, un monument al mistificarilor istorice, politice si etice, Monica Lovinescu a intrebat, pe buna dreptate: Care generatie irosita, domnule Brucan? A calailor ori a victimelor?
- Dubioasa convertire a lui Silviu Brucan
(Articol aparut in Revista 22, 29 septembrie 2006)
Silviu Brucan a fost un ideolog comunist. Chiar dupa despartirea sa de crezul caruia i s-a dedicat cu fanatism vreme de decenii, inca din anii cand partidul comunist era o minuscula formatiune clandestina, Brucan a pastrat o mentalitate autoritara. A fost intotdeauna un om al monologului. Dadea lectii, dadea note. Nu avea indoieli si profetiza ca si cum s-ar fi aflat in inima adevarului. Cand a avut putere, mai ales in aparatul ideologic, s-a rafuit nemilos cu adversarii. Ruptura lui Brucan cu bolsevismul a venit tarziu si nu a implicat sub nici o forma o sfasietoare analiza a propriilor responsabilitati, mai cu seama perioada de la Scanteia, cand a cerut cu vehementa suprimarea, inclusiv fizica, a elitelor politice democratice romanesti. Dupa prabusirea comunismului, Brucan a continuat sa urzeasca intrigi, incercand mereu sa-si fortifice influenta. A jucat un rol crucial in numirea lui Petre Roman ca premier si s-a opus cu obstinatie reabilitarii lui Mircea Raceanu.
Spun aceste lucruri acum, dup a trecerea sa in nefiinta, fara a avea nici cea mai mica animozitate personala. L-am intalnit doar ocazional si am purtat cateva superficiale conversatii. Am scris insa despre Brucan inca din anii 80, deopotriva la Europa Libera si in presa occidentala, inclusiv in revista L’autre Europe. Intr-un articol pe care l-am publicat in New York Times pe 30 decembrie 1987, mentionam pozitia critica a lui Brucan in raport cu actiunea represiva a regimului impotriva revoltei muncitoresti de la Brasov. Stiind bine cine era Brucan, un personaj uns cu toate alifiile, notam faptul ca in PCR parea sa se configureze un curent reformator. Nu a fost sa fie. Nici Iliescu, nici alti membri ai aparatului mai mult sau mai putin marginalizati nu au avut curajul sa se angajeze pe aceasta cale. Cand s-a pus problema largirii nucleului de semnatari ai “Scrisorii celor sase”, nu s-a gasit nici un membru al acelui grup care sa se asocieze cu veteranii care protestau impotriva despotismului ceausist. “Scrisoarea”, la a carei difuzare Brucan a avut un rol important, gratie legaturilor sale in cercurile diplomatice de la Bucuresti, nu a fost un document antitotalitar. Era un strigat de protest al Vechii Garzi comuniste, incurajata de reformele lui Gorbaciov si dezgustata de cultul personalitatii lui Ceausescu. Cel putin in cazul lui Constantin Parvulescu este de presupus ca nu era nici macar un gorbaciovist, ba chiar dimpotriva. Ce-i unea pe batranii comunisti era aversiunea pentru dictatura familiei Ceausescu. Brucan nu diferea in aceasta privinta de ceilalti semnatari (exceptia era probabil Grigore Raceanu, cel mai radical dintre ei).
In anii 50, a contribuit, alaturi de Iosif Chisinevschi, Leonte Rautu, Mihail Roller, Nestor Ignat, Grigore Preoteasa, Sorin Toma, N. Moraru, Ofelia Manole si altii, la constituirea unui discurs politic intemeiat pe resentiment social si pe manipularea pulsiunilor gloatei impotriva adevaratelor valori. A fost unul dintre apropiatii lui Gheorghiu-Dej, pe care l-a venerat si l-a servit cu neconditionat devotament. A justificat filosovietismul cel mai abject, dupa cum a stiut sa vireze si sa imbrace mantia unui antisovietism oportunist atunci cand partidul a pornit in acea directie. A fost un cinic, insa cinismul sau a fost intotdeauna subordonat convingerilor sale anticapitaliste. Pana la sfarsitul vietii a crezut in mitologia stangista a luptei impotriva imperialismului. La acest capitol, s-a inteles de minune cu sotia sa, infocata stalinista Alexandra Sidorovici. Sasa, cum i se spunea, venea din elita politica a vechii Romanii. Fratele ei, Teofil Sidorovici, fusese, in anii ‘30, comandantul Strajeriei. In anii razboiului, Sasa Sidorovici a fost implicata, se pare, in activitati de spionaj in favoarea URSS. A fost apoi “acuzator public”, activista de partid, a detinut functii ministeriale importante. Cu cel putin un stramos britanic, vorbea la perfectie engleza. Sasa si Tache (cum i se spunea lui) au petrecut cativa ani buni in Statele Unite, unde Brucan a detinut functii “de mare incredere” (ambasador la Washington, sef al Misiunii la ONU). Au scris impreuna o carte denigratoare si profund nociva despre Statele Unite. Cata vreme a fost propagandist comunist, adica cea mai mare parte a vietii sale, Brucan a mintit, inclusiv atunci cand spunea “Buna ziua” ori “La revedere”. Doua lucruri au contat pe atunci pentru el: cauza partidului si propria supravietuire politica. La acest capitol se intelegea cu alti veterani cu care a intretinut relatii cordiale. Prieteni reali insa nu a avut.
A mintit si dupa ce a inceput sa-l sfideze pe Ceausescu (nu sistemul). A facut-o insa mai putin insolent si ostentativ. A inceput sa critice pe fata totalitarismul de tip sovietic abia dupa moartea lui Brejnev, cand a publicat in Statele Unite o carte intitulata Socialismul mondial la rascruce. Nu s-a asteptat la marele naufragiu al blocului sovietic. Nu a prezis niciodata revolutiile din 1989. A mizat pe schimbarile de la varf, pe reforme graduale, pe rolul providential al activistilor “luminati”. Tocmai de aceea l-a sustinut pe Iliescu in momentul cand acesta a intrat in scena ca aparator al “cauzei intinate de Ceausescu”. Dubioasa convertire a lui Brucan la pluralism s-a petrecut abia atunci cand el a pierdut orice influenta politica. Cand avea putere, a lansat, imediat dupa luarea puterii de catre FSN, c onceptul “partidului mare”. El a fost artizanul strategiei de transformare a FSN in partid care sa candideze la alegeri.
Brucan a fost de fapt ideologul primei perioade feseniste. Si-a asteptat cu fervoare acest moment si l-a savurat intru totul. A intrat de fapt in conflict cu Ceausescu din motive personale. A fost scos de la Televiziune, unde era vicepresedinte, in 1966, ca urmare a unui incident in care era implicat fiul sau cel mare, Dinu. A mai avut o fata, Anca, si un baiat, Vlad. Toti trei erau copii infiati. Nici unul nu mai este in viata.
Scopul lui Brucan a fost intotdeauna sa apara drept “eminenta cenusie”. Stia ca aparentele creeaza realitati si nu se insela in aceasta privinta. A pretins ca avut contacte personale cu Gorbaciov, desi acest lucru a fost infirmat de cel putin unul dintre consilierii apropiati ai fostului lider sovietic (Ceslav Ciobanu in discutii cu subsemnatul). Brucan nu a condamnat niciodata sistemul comunist cu aceeasi manie si revolta precum un Milovan Djilas ori un Aleksandr Iakovlev. Nu a dovedit vreodata compasiune pentru victimele terorii comuniste. Nu cred ca a citit vreo carte de Soljenitin, Koestler ori Conquest. Invocarea moralitatii in politica i se parea o proba de infantilism.
Contributiile sale politologice, net inferioare celor ale lui Pavel Campeanu, se situeaza in zona unui neomarxism anodin, pozitivist, sec, asadar, fara o respiratie filosofica reala. Cum spuneam, pana in 1989 a sperat in regenerarea sistemului. Dupa aceea, cand “marele esec”, cum a numit Zbigniew Brzezinski colapsul comunismului, a devenit de necontestat, Brucan s-a adaptat convenabil la noile realitati. Inteligent, sardonic si bine informat, a fost un aparatcik ideologic, nu un intelectual critic. S-a crezut mai important decat a fost si a stiut sa joace cu viclenie cartea marelui tragator de sfori. Avea pareri despre orice si poza in patriarhul analistilor politici.
Repet, nu i se poate nega lui Brucan meritul de a fi fost unul dintre semnatarii “Scrisorii celor sase”. Si-a asumat rolul de critic al lui Ceausescu, ceea ce in perioada aceea, cu un dictator paranoic in fruntea tarii, nu era putin lucru. Nu a fost insa niciodata un veritabil apostat. Rolul sau in Revolutia din decembrie 1989 a fost in cel mai bun caz ambiguu. Poate ca singurul sau merit in acea situatie critica a fost ca s-a opus tentativelor de regrupare a Securitatii. Nu a iubit democratia liberala. La randul ei, aceasta nu-i datoreaza nimic lui Silviu Brucan.
http://www.polirom.ro/catalog/carte/stalinism-pentru-eternitate-1873/
http://www.polirom.ro/catalog/carte/dosarul-brucan-documente-ale-directiei-a-iii-a-contraspionaj-a-departamentului-securitatii-statului-1987-1989-2964/presa_01.html
Alte articole pe acest subiect:
1. Marele maestru al combinaţiilor
2. Marele maestru al combinaţiilor
3. Cine a fost Dumitru Popescu-Dumnezeu? Marele pontif al religiei politice ceausiste
4. Cine a fost Dumitru Popescu-Dumnezeu? Marele pontif al religiei politice ceausiste
5. Adevaruri necesare: Brucan, Paler, Radu Calin Cristea si cu mine
“In memoriam Silviu Brucan” este un eseu remarcabil. Sincere felicitări pentru republicarea lui! Unele argumente şi aserţiuni sunt memorabile şi, fără dubii, aşa vor rămâne în literatura problemei privind activitatea acestui fondator şi, deopotrivă, cioclu al regimurilor comunist şi post-comunist din România.
Aş dori să subliniez în context că, nu demult, Vladimir Tismăneanu a stăruit – în publicaţia online “Contributors.ro” – asupra “eroului” şi cred că, pentru a se asigura diversitatea, dar şi unitatea, unor opinii exprimate, este spre folosul cititorului obiectiv să fie informat:
- “Cine a fost Silviu Brucan? Marele maestru al mistificarilor”, de
Vladimir Tismaneanu aprilie 19, 2013, Politica & Doctrine, Societate/Life
34 comentarii 3,937 Vizualizari –
Cinicul propagandist comunist Silviu Brucan (1916-2006) a fost expert in fabricarea de legende. Despre altii si despre el insusi. Jucand cartea de ganditor independent, a fost indragit, incepand din anii 70, de unele cercuri liberale si marxizante din SUA. A stabilit o relatie speciala cu Ceausescu: acesta ii permitea sa calatoreasca in Vest, Brucan se abtinea sa-l critice public. Pana la revolta de la Brasov, Brucan a respectat acest acord. Chiar si dupa aceea, nu a contestat rolul conducator al PCR, ci doar excesele cultului lui Ceausescu si indepartarea de “normele leniniste”. “Scrisoarea celor 6″ din martie 1989, nu a fost un manifest anti-totalitar, ci un strigat de revolta al Vechii Garzi a partidului in raport cu abuzurile dictaturii lui Ceausescu. O revolta intarziata, limitata ideologic si prea putin relevanta politic. “Scrisoarea” nu a catalizat formarea unui grup reformator la varf. Brucan nu a fost niciodata un disident, ci doar un fractionist in interiorul PCR. Nu a crezut in democratia liberala si nu a iubit pluralismul.
Apropiat de Dej, comunist indarjit, inflacarat si intransigent (asemeni unor Miron Constantinescu, Leonte Rautu, Ofelia Manole, Mihail Roller, Constanta Craciun, Grigore Preoteasa, Sorin Toma, Stefan Voicu, Pavel Tugui, Nestor Ignat, N. Corbu), Silviu Brucan a fost un activist credincios al PMR, vindicativ, inchistat si cinic. El scria rechizitorii in “Scanteia” cerand lichidarea lui Iuliu Maniu, sotia sa, Alexandra (Sasa) Sidorovici, rostea rechizitorii, ca acuzator public, la Tribunalul Poporului. Brucan a vorbit in numele RPR la ONU si la Washington, a scris texte virulente la adresa liderilor partidelor democratice din Romania, intemnitati de partidul lui Brucan, a jucat cartea fractionismului prudent in anii 80. A facut-o mizand, ori mimand ca mizeaza, pe sprijin vestic si, dupa 1985, pe sprijin sovietic. A mintit constant si cu pasiune.
Sa luam acest citat din “Generatia irosita”:„Ambiţia, o mare ambiţie, l-a devorat pe Lucreţiu Pătrăşcanu. Intelectual autentic, se simţea superior tovarăşilor săi, şi mai ales lui Ghiţă Dej! Cuvintele care i-au scăpat «Ce, Ghiţă trebuia să fie conducătorul partidului? Eu trebuia să fiu!» dau măsura ambiţiei sale care avea să-i fie fatală”. Ambitia l-a mistuit pe Patrascanu mai mult decat pe sanguinarul Dej? Ar fi ordonat Patrascanu arestarea, torturarea, impuscarea lui Dej, a lui Bodnaras, a lui Teohari Georgescu, a Anei Pauker? Apoi, lasand suspecta oralitate a relatarii de-o parte, nimic nu sugereaza ca Lucretiu Patrascanu ar fi putut rosti cuvintele atribuite lui de Brucan. Nu asa vorbea Patrascanu. Cred sincer ca nu asa gandea. O spun pe baza a nenumarate interviuri pe care le-am facut de-a lungul anilor pe tema luptelor la varf din PCR. Veteran al conflictelor intestine, cunoscator al politicii de cadre staliniste, Patrascanu stia ca un intelectual nu are cum sa ajunga liderul suprem al partidului. Ce baza avea el in aparat? Niciuna. Cati ani de Doftana facuse? Ce relatii avea cu Kremlinul? Ce protectori avea la Moscova?
Obsedat de rolul sau istoric, Brucan si-a atribuit merite care nu erau ale sale, inclusiv initerea “Scrisorii celor 6″ (Gh. Apostol a fost adevaratul initiator). A intrat in lupta fatisa cu clanul Ceausescu nu pentru ca dorea democratie in Romania, ci pentru ca respingea modelul feudal-despotic al socialismului practicat de “Conducator”. In plus, orgoliosul Brucan nu putea suporta ideea ca dusese marginalizat, ca nu mai facea parte din cercul intim al puterii. Ii privea cu seniorial dispret pe parvenitii ideologici. Se considera un ales, nu putea accepta ca fusese plasat pe strapontina. Oricum, din cate stiu, intre Brucan si Sasa Sidorovici au existat divergente politice: el macar ajunsese post-stalinist, ea a ramas o iluminata bolsevica pana la capat. O biografie a Alexandrei Sidorovici ar lumina unele momente stranii din istoria PCR. Cu ce s-a ocupat in anii razboiului? Dupa informatiile mele, a fost implicata intr-o retea de spionaj sovietic despre care, pana acum, nu s-a vorbit. Am cunoscut in tinerete o doamna, emigrata din Germania nazista via Cehoslovacia in Romania, care a lucrat, sub nume fals, intr-un bizar salon de cosmetica la Bucuresti. Alexandra Sidorovici era legatura ei imediata. Persoana despre care vorbesc a fost functionara, in anii 50, a reprezentantei comerciale a Romaniei la Koln…
Nu este cazul sa intru aici in detalii privind natura cel putin bizara a publicarii dosarului de Securitate al lui Brucan de catre IICCR in perioada Oprea-Olaru-Hossu Longin. Ma indoiesc ca a fost o decizie justificata. Evident ca putea sa apara, dar nu cu sprijinul unui institut guvernamental intr-o tara in care dictatura comunista a fost condamnata, prin vocea sefului statului, drept ilegitima si criminala. Ori, daca tot se dorea publicarea, macar sa fi existat un studiu introductiv demistificator care sa previna cititorii ca nu era vorba de un disident in sensul real al cuvantului. Cine va compara textele lui Brucan din acei ani cu volumul de dialoguri dintre Dan Petrescu si Liviu Cangeopol, text veritabil al disidentei reale, va putea imediat nota diferentele. Comunismul nu a comis crime impotriva lui Brucan, Brucan a justificat ideologic, timp de decenii, crimele comunismului. Am afirmat acest lucru pe vremea cand Brucan era in viata, l-am scris si cand a murit (v. articolul de mai jos). Cand Brucan si-a publicat cartea de memorii “Generatia irosita”, un monument al mistificarilor istorice, politice si etice, Monica Lovinescu a intrebat, pe buna dreptate: Care generatie irosita, domnule Brucan? A calailor ori a victimelor?
- Dubioasa convertire a lui Silviu Brucan
(Articol aparut in Revista 22, 29 septembrie 2006)
Silviu Brucan a fost un ideolog comunist. Chiar dupa despartirea sa de crezul caruia i s-a dedicat cu fanatism vreme de decenii, inca din anii cand partidul comunist era o minuscula formatiune clandestina, Brucan a pastrat o mentalitate autoritara. A fost intotdeauna un om al monologului. Dadea lectii, dadea note. Nu avea indoieli si profetiza ca si cum s-ar fi aflat in inima adevarului. Cand a avut putere, mai ales in aparatul ideologic, s-a rafuit nemilos cu adversarii. Ruptura lui Brucan cu bolsevismul a venit tarziu si nu a implicat sub nici o forma o sfasietoare analiza a propriilor responsabilitati, mai cu seama perioada de la Scanteia, cand a cerut cu vehementa suprimarea, inclusiv fizica, a elitelor politice democratice romanesti. Dupa prabusirea comunismului, Brucan a continuat sa urzeasca intrigi, incercand mereu sa-si fortifice influenta. A jucat un rol crucial in numirea lui Petre Roman ca premier si s-a opus cu obstinatie reabilitarii lui Mircea Raceanu.
Spun aceste lucruri acum, dup a trecerea sa in nefiinta, fara a avea nici cea mai mica animozitate personala. L-am intalnit doar ocazional si am purtat cateva superficiale conversatii. Am scris insa despre Brucan inca din anii 80, deopotriva la Europa Libera si in presa occidentala, inclusiv in revista L’autre Europe. Intr-un articol pe care l-am publicat in New York Times pe 30 decembrie 1987, mentionam pozitia critica a lui Brucan in raport cu actiunea represiva a regimului impotriva revoltei muncitoresti de la Brasov. Stiind bine cine era Brucan, un personaj uns cu toate alifiile, notam faptul ca in PCR parea sa se configureze un curent reformator. Nu a fost sa fie. Nici Iliescu, nici alti membri ai aparatului mai mult sau mai putin marginalizati nu au avut curajul sa se angajeze pe aceasta cale. Cand s-a pus problema largirii nucleului de semnatari ai “Scrisorii celor sase”, nu s-a gasit nici un membru al acelui grup care sa se asocieze cu veteranii care protestau impotriva despotismului ceausist. “Scrisoarea”, la a carei difuzare Brucan a avut un rol important, gratie legaturilor sale in cercurile diplomatice de la Bucuresti, nu a fost un document antitotalitar. Era un strigat de protest al Vechii Garzi comuniste, incurajata de reformele lui Gorbaciov si dezgustata de cultul personalitatii lui Ceausescu. Cel putin in cazul lui Constantin Parvulescu este de presupus ca nu era nici macar un gorbaciovist, ba chiar dimpotriva. Ce-i unea pe batranii comunisti era aversiunea pentru dictatura familiei Ceausescu. Brucan nu diferea in aceasta privinta de ceilalti semnatari (exceptia era probabil Grigore Raceanu, cel mai radical dintre ei).
In anii 50, a contribuit, alaturi de Iosif Chisinevschi, Leonte Rautu, Mihail Roller, Nestor Ignat, Grigore Preoteasa, Sorin Toma, N. Moraru, Ofelia Manole si altii, la constituirea unui discurs politic intemeiat pe resentiment social si pe manipularea pulsiunilor gloatei impotriva adevaratelor valori. A fost unul dintre apropiatii lui Gheorghiu-Dej, pe care l-a venerat si l-a servit cu neconditionat devotament. A justificat filosovietismul cel mai abject, dupa cum a stiut sa vireze si sa imbrace mantia unui antisovietism oportunist atunci cand partidul a pornit in acea directie. A fost un cinic, insa cinismul sau a fost intotdeauna subordonat convingerilor sale anticapitaliste. Pana la sfarsitul vietii a crezut in mitologia stangista a luptei impotriva imperialismului. La acest capitol, s-a inteles de minune cu sotia sa, infocata stalinista Alexandra Sidorovici. Sasa, cum i se spunea, venea din elita politica a vechii Romanii. Fratele ei, Teofil Sidorovici, fusese, in anii ‘30, comandantul Strajeriei. In anii razboiului, Sasa Sidorovici a fost implicata, se pare, in activitati de spionaj in favoarea URSS. A fost apoi “acuzator public”, activista de partid, a detinut functii ministeriale importante. Cu cel putin un stramos britanic, vorbea la perfectie engleza. Sasa si Tache (cum i se spunea lui) au petrecut cativa ani buni in Statele Unite, unde Brucan a detinut functii “de mare incredere” (ambasador la Washington, sef al Misiunii la ONU). Au scris impreuna o carte denigratoare si profund nociva despre Statele Unite. Cata vreme a fost propagandist comunist, adica cea mai mare parte a vietii sale, Brucan a mintit, inclusiv atunci cand spunea “Buna ziua” ori “La revedere”. Doua lucruri au contat pe atunci pentru el: cauza partidului si propria supravietuire politica. La acest capitol se intelegea cu alti veterani cu care a intretinut relatii cordiale. Prieteni reali insa nu a avut.
A mintit si dupa ce a inceput sa-l sfideze pe Ceausescu (nu sistemul). A facut-o insa mai putin insolent si ostentativ. A inceput sa critice pe fata totalitarismul de tip sovietic abia dupa moartea lui Brejnev, cand a publicat in Statele Unite o carte intitulata Socialismul mondial la rascruce. Nu s-a asteptat la marele naufragiu al blocului sovietic. Nu a prezis niciodata revolutiile din 1989. A mizat pe schimbarile de la varf, pe reforme graduale, pe rolul providential al activistilor “luminati”. Tocmai de aceea l-a sustinut pe Iliescu in momentul cand acesta a intrat in scena ca aparator al “cauzei intinate de Ceausescu”. Dubioasa convertire a lui Brucan la pluralism s-a petrecut abia atunci cand el a pierdut orice influenta politica. Cand avea putere, a lansat, imediat dupa luarea puterii de catre FSN, c onceptul “partidului mare”. El a fost artizanul strategiei de transformare a FSN in partid care sa candideze la alegeri.
Brucan a fost de fapt ideologul primei perioade feseniste. Si-a asteptat cu fervoare acest moment si l-a savurat intru totul. A intrat de fapt in conflict cu Ceausescu din motive personale. A fost scos de la Televiziune, unde era vicepresedinte, in 1966, ca urmare a unui incident in care era implicat fiul sau cel mare, Dinu. A mai avut o fata, Anca, si un baiat, Vlad. Toti trei erau copii infiati. Nici unul nu mai este in viata.
Scopul lui Brucan a fost intotdeauna sa apara drept “eminenta cenusie”. Stia ca aparentele creeaza realitati si nu se insela in aceasta privinta. A pretins ca avut contacte personale cu Gorbaciov, desi acest lucru a fost infirmat de cel putin unul dintre consilierii apropiati ai fostului lider sovietic (Ceslav Ciobanu in discutii cu subsemnatul). Brucan nu a condamnat niciodata sistemul comunist cu aceeasi manie si revolta precum un Milovan Djilas ori un Aleksandr Iakovlev. Nu a dovedit vreodata compasiune pentru victimele terorii comuniste. Nu cred ca a citit vreo carte de Soljenitin, Koestler ori Conquest. Invocarea moralitatii in politica i se parea o proba de infantilism.
Contributiile sale politologice, net inferioare celor ale lui Pavel Campeanu, se situeaza in zona unui neomarxism anodin, pozitivist, sec, asadar, fara o respiratie filosofica reala. Cum spuneam, pana in 1989 a sperat in regenerarea sistemului. Dupa aceea, cand “marele esec”, cum a numit Zbigniew Brzezinski colapsul comunismului, a devenit de necontestat, Brucan s-a adaptat convenabil la noile realitati. Inteligent, sardonic si bine informat, a fost un aparatcik ideologic, nu un intelectual critic. S-a crezut mai important decat a fost si a stiut sa joace cu viclenie cartea marelui tragator de sfori. Avea pareri despre orice si poza in patriarhul analistilor politici.
Repet, nu i se poate nega lui Brucan meritul de a fi fost unul dintre semnatarii “Scrisorii celor sase”. Si-a asumat rolul de critic al lui Ceausescu, ceea ce in perioada aceea, cu un dictator paranoic in fruntea tarii, nu era putin lucru. Nu a fost insa niciodata un veritabil apostat. Rolul sau in Revolutia din decembrie 1989 a fost in cel mai bun caz ambiguu. Poate ca singurul sau merit in acea situatie critica a fost ca s-a opus tentativelor de regrupare a Securitatii. Nu a iubit democratia liberala. La randul ei, aceasta nu-i datoreaza nimic lui Silviu Brucan.
http://www.polirom.ro/catalog/carte/stalinism-pentru-eternitate-1873/
http://www.polirom.ro/catalog/carte/dosarul-brucan-documente-ale-directiei-a-iii-a-contraspionaj-a-departamentului-securitatii-statului-1987-1989-2964/presa_01.html
Alte articole pe acest subiect:
1. Marele maestru al combinaţiilor
2. Marele maestru al combinaţiilor
3. Cine a fost Dumitru Popescu-Dumnezeu? Marele pontif al religiei politice ceausiste
4. Cine a fost Dumitru Popescu-Dumnezeu? Marele pontif al religiei politice ceausiste
5. Adevaruri necesare: Brucan, Paler, Radu Calin Cristea si cu mine
Subiecte similare
» REMEMBER !!! DESPRE TITANUL istoriei nationale ,Gheorghe Buzatu , alias KOBA isi mai aminteste cineva ?
» REMEMBER !!! DESPRE TITANUL istoriei nationale ,Gheorghe Buzatu , alias KOBA isi mai aminteste cineva ?
» GH.BUZATU/ KOBA - cu penita muiata in acid despre Samuel Brukner alias Silviu Brucan
» GHEORGHE BUZATU - O CANDELA CE ARDE LA ALTARUL ISTORIEI NATIONALE (monografie istorica)
» GHEORGHE BUZATU - O CANDELA CE ARDE LA ALTARUL ISTORIEI NATIONALE (monografie istorica)
» REMEMBER !!! DESPRE TITANUL istoriei nationale ,Gheorghe Buzatu , alias KOBA isi mai aminteste cineva ?
» GH.BUZATU/ KOBA - cu penita muiata in acid despre Samuel Brukner alias Silviu Brucan
» GHEORGHE BUZATU - O CANDELA CE ARDE LA ALTARUL ISTORIEI NATIONALE (monografie istorica)
» GHEORGHE BUZATU - O CANDELA CE ARDE LA ALTARUL ISTORIEI NATIONALE (monografie istorica)
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Joi Mar 31, 2022 4:26 pm Scris de Admin
» Profesorul Gheorghe Buzatu și Permanențele Istoriei. In Memoriam Gheorghe Buzatu (6 iunie 1939 – 20 mai 2013)
Lun Mai 24, 2021 8:36 am Scris de Admin
» PSD detonează bomba: alegerile din 6 decembrie, amânate pentru 2021! Planul social-democraților, dezvăluit de Gabriela Firea!
Mar Noi 03, 2020 9:11 am Scris de Admin
» trolul SCONCS PROSPECTOR din coteţul cu diaconi
Vin Dec 27, 2019 10:03 am Scris de Admin
» Trolul porco-sconcs psiho-pupu SANDILĂU din coteţul cu diaconi grohăie din ascunzătoare
Joi Dec 26, 2019 3:41 pm Scris de Admin
» M-AM PLICTISIT să citesc elucubrațiile dobitocului de Diaconu
Mar Dec 03, 2019 5:40 pm Scris de Admin
» pe banchiză în războaie fără miză : SCONSUL şantajist PSIHOPAT , Frosa care linge crosa si morsa care linge Frosa
Joi Noi 14, 2019 2:58 pm Scris de YOKO
» Dr.Frosa Ghe.Dilimache Seniloiu vs. sconcsul santajist DIACONU EUSEBIU bonjour cucu , tu nu esti normal , esti psiho-pupu
Dum Noi 10, 2019 6:47 pm Scris de YOKO
» Diaconu Eusebiu , psihopat , şantajist şi ticălos CASE CLOSED !
Vin Noi 08, 2019 11:02 am Scris de YOKO