POLITICA


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

POLITICA
POLITICA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA

5 participanți

In jos

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA Empty TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA

Mesaj Scris de Admin Vin Iun 21, 2013 6:20 am

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA 8655077642_aef1b877a0_o



Greu de imaginat afacere mai puturoasa decat privatizarea CFR Marfa. Ceea ce s-a intamplat este mai rau decat un esec, este un tun ostentativ, nerusinat pentru care si Consiliul Concurentei si Parchetul ar trebui sa se sesiseze. 

CFR Marfa, mai mult decat un esec
by ZIARE.COM
Ceea ce s-a intamplat cu CFR Marfa seamana cu situatia in care criminalul devine mostenitorul victimei sale.

Gruia Stoica, cel pe care Victor Ponta ni-l prezinta drept pe un salutar investitor roman, este omul despre care presa a scris in repetate randuri ca a fost principala capusa de pe CFR Marfa, careia i-a luat pe nimic vagoanele, dintre care unele au ajuns la fier vechi (de altfel Gruia Stoica si-a inceput fulminanta cariera tocmai cu afaceri cu fier vechi), i-a luat locomotivele tot pe nimic, i-a folosit infrastructura, i-a luat clientii pana cand a adus-o in faliment. Acesta pare a fi fost chiar scopul infiintarii GFR in 2000.

Sa va dau un exemplu, dat publicitati anul acesta de Ziua: Directorul general de la Grup Feroviar Roman (GFR) este un fost director al CFR Calatori, Sorin Chinde. Sotia acestuia Cristina Chinde este tocmai directorul comercial al CFR Calatori, adica aceea care face preturile, stabileste strategia CFR pentru licitatii si altele asemenea. Si atunci cum sa te miri ca GFR a prosperat, iar CFR a ajuns la faliment?

Pas cu pas, GFR a luat de la CFR cei mai importanti clienti, de la Petrom si Conpet, la Compania Nationala a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom, Shell Gaz Romania, Rafo, Rompetrol,Lukoil. A ajuns sa ocupe 30-35% din piata, iar dupa inghitirea CFR Marfa va ajunge la 80%. O pozitie de monopol care are nevoie de avizul Consiliului Concurentei.

Dar sa zicem ca dl. Gruia Stoica, aflat in top 100 cu o avere declarata de vreo 400 de milioane de dolari, era investiorul minune, imbatabil. Atunci de ce a fost nevoie de toate malversatiunile teribile din timpul procedurii de licitatie?

Cum este posibil sa stergi datoriile companiei, prin conversie in actiuni, dupa ce ai declansat procedura de licitatie si caietele de sarcini au fost cumparate? Poate ca daca operatiunea aceasta ar fi fost facuta de la inceput, CFR Marfa ar fi fost atractiva si pentru alti investitori, cu adevarat strategici, dar care pare ca au fost intentionat tinuti la distanta.

Cum este posibil ca refuzi competitorilor informatiile cerute, posibilitatea unei auditari? Orice companie serioasa vrea sa stie pe ce da banii, mai ales ca nu cumpara un vagon, o locomotiva, ci o intreaga comapanie de minimum 180 de milioane de euro. 

Transferoviar Grup, care a intrat in cursa alaturi de fondul de investitii austriac Donau Finanz, a acuzat ca nu au avut timp suficient la dispozitie pentru a finaliza evaluarea proprie asupra CFR Marfa si de aceea s-a retras din cursa. "Am solicitat in doua randuri amanare, dar am fost refuzati. Prejudiciile sunt consistente, atat material cat si ca efort uman, am gestionat tot parcursul procedurii cu intentii serioase de a participa si castiga aceasta licitatie, daca aveam premizele de a ne realiza o imagine coerenta si concreta asupra valorii reale a companiei CFR Marfa", a explicat managerul general al Transferoviar Gruo, Kinga Madarasan.

Americanii de la OmniTrax au acuzat la randul lor au avut la dispozitie doar o saptamana pentru a analiza 10.000 de documente referitoare la situatia CFR Marfa. Teoretic, graba a fost justificata de termenul impus de FMI - 20 iunie. Am mari indoieli. Totul pare o operatiune gandita punct cu punct ca sa castige cine trebuie la cel mai mic pret cu putinta. 

Si cine s-a ocupat de privatizarea unei companii strategice, care pana sa apara GFR tinea in spinare si CFR Calatori, si CFR Infrastructura cu profitul ei? Un ministru trimis in judecata pentru o gainarie cu transformatoare si care peste cateva zile ar putea fi condamnat.

Prejudiciul acestei mascarade nu se limiteaza la CFR Marfa. Ea se adauga scandalului Oltchim. Ce investitor cu adevarat strategic care vede asa ceva se mai gandeste sa puna un deget in Romania? Cine sa mai aiba incredere ca in Romania se intampla altceva decat tunuri in favoarea clientilor politici? Nu mai vine nici naiba aici sa riste umilinte si pagube. Ramanem cu marii nostri investitori strategici, romani verzi, golanasi care se pricep numai la capusari si devalizari. 

Admin
Admin

Mesaje : 9961
Data de inscriere : 20/12/2008

https://naspa.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA Empty Re: TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA

Mesaj Scris de foame_gat Vin Iun 21, 2013 6:42 am


Guvernul şterge datoriile CFR Marfă, prin conversie în acţiuni, pentru privatizare




foame_gat
foame_gat

Mesaje : 161
Data de inscriere : 24/10/2010

Sus In jos

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA Empty Antonescu:Poate se sesizează DNA pe tema CFR Marfă. Dacă nu va fi anchetă, cineva are ceva de ascuns

Mesaj Scris de ELVIRA Vin Iun 21, 2013 6:49 am

foame_gat a scris:
Guvernul şterge datoriile CFR Marfă, prin conversie în acţiuni, pentru privatizare








Liderul PNL şi preşedintele Senatului Crin Antonescu a declarat, la emisiunea Jocuri de Putere de la Realitatea TV, că trebuie întreprins un control care să dezvăluie cum a ajuns CFR Marfă din 2007, când avea profit, la pierderi de 400 milioane în 4 ani şi că "poate totuşi se sesizează DNA". "Dacă nu intreprindem niciun demers pentru a vedea unde s-au dus banii şi a găsi vinovaţi, inseamnă că cineva are ceva de acoperit" .

http://www.realitatea.net/antonescu-poate-se-sesizeaza-dna-pe-tema-cfr-marfa-daca-nu-va-fi-ancheta-cineva-are-ceva-de-ascuns_1209148.html






ELVIRA
ELVIRA

Mesaje : 247
Data de inscriere : 18/01/2010
Varsta : 36
Localizare : Vancouver

Sus In jos

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA Empty Miza privatizării CFR Marfă. De ce avea nevoie guvernul de un câştigător al licitaţiei şi când se va vinde de fapt compania

Mesaj Scris de ELVIRA Vin Iun 21, 2013 7:01 am


De succesul privatizării CFR Marfă depinde şi votul pe care board-ul Fondului Monetar Internaţional (FMI) îl va da pe 26 iunie în ceea ce priveşte încheierea acordului cu România. Dacă la începutul anului, executivul şi-a asumat să vândă pachetul majoritar de acţiuni unui investitor strategic până la evaluarea acordului, în scrisoarea de intenţie transmisă săptămâna trecută conducerii FMI, guvernul precizează doar că va numi un câştigător al licitaţiei, nu şi că va finaliza tranzacţia”


mai mult, 
GANDUL
ELVIRA
ELVIRA

Mesaje : 247
Data de inscriere : 18/01/2010
Varsta : 36
Localizare : Vancouver

Sus In jos

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA Empty Cine este Gruia Stoica, câştigătorul CFR Marfă. De la afacerist în satul de romi Toflea la „regele vagoanelor“

Mesaj Scris de ELVIRA Vin Iun 21, 2013 7:14 am


Gruia Stoica (45 de ani), proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), companie care a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, s-a născut în comuna Toflea, judeţul Galaţi. El a reuşit să-şi clădească un business solid în industria căilor ferate atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă şi să ajungă la o avere de sute de milioane de euro.....
http://adevarul.ro/economie/afaceri/cfr-marfa-toflea-1_51c33534c7b855ff56af1da7/index.html#
ELVIRA
ELVIRA

Mesaje : 247
Data de inscriere : 18/01/2010
Varsta : 36
Localizare : Vancouver

Sus In jos

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA Empty Cum a ajuns Gruia Stoica de la afaceri cu fier vechi la privatizarea CFR Marfa - HOTNEWS

Mesaj Scris de vreau o tara ca afara Vin Iun 21, 2013 8:09 am


Cine este Gruia Stoica, cel care controleaza Grupul Feroviar Roman, singurul ofertant ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa? Este un controversat om  de afaceri, supranumit "regele vagoanelor" fiind plasat in 2011 de revista Forbes in Top 10 "Cei mai bogati romani". Intr-un interviu acordat ziarului Libertatea, spunea ca a  intrat in afaceri in 1990, iar pana la 25 de ani avea deja stransi patru milioane de dolari. Potrivit informatiilor aparute in presa de-a lungul timpului,  primii bani i-a castigat din afaceri cu fier vechi. Apoi s-a orientat catre transportul feroviar de marfa. Asa a luat fiinta, in 2000, Grup Feroviar Roman,  companie care a ajuns sa fie cel mai important operator privat de marfuri din tara. In timp ce compania privata GFR crestea, compania de stat CFR Marfa  pierdea. De altfel, Gruia Stoica s-a folosit foarte mult de operatorul de stat de la care a preluat atat active, cat si personal. Multe din vagoanele  preluate de la CFR Marfa ar fi ajuns la fier vechi.

Omul de afaceri provine din comuna Toflea din judetul Galati, cu populatie majoritara roma, renumita pentru nenumaratele palate cu turnulete. Potrivit  ziarului Adevarul, pana la Revolutie, bunicul si tatal sau au lucrat alaturi de alti 20 de mesteri pentru caile ferate romane. ¬Se importa mult. Inclusiv  burghie mari, cu care se gaureau traversele de lemn de la sinele de cale ferata", a povestit antreprenorul in primul interviu acordat presei. Imediat dupa  Revolutie, a infiintat firma Turnomet SA specializata in vanzarea de produse metalurgice. Cinci ani mai tarziu, a inceput sa livreze conducte petroliere  Societatii Nationale a Petrolului SNP Petrom. SNP Petrom ii dadea in compensare produse petroliere. Astfel, a aparut necesitatea infiintarii unei companii de  transport feroviar marfa, lucru pe care l-a si facut in 2000. Afacerile sale au inflorit, mai ales, in perioada fostul ministru al Transporturilor Miron  Mitrea. Treptat si-a creat un imperiu prin grupul Grampet din care face parte si GFR. 

Potrivit informatiilor din presa, Grup Feroviar Roman s-a folosit de activele CFR Marfa, companie care ar fi avut mult de suferit in urma unei asocieri cu  societatea lui Stoica.[url=http://romaniateiubesc.stirileprotv.ro/emisiuni/2013/sezonul-1/falimentul-cfr-marfa-partea-ii-cine-sunt-regii-vagoanelor-oamenii-care-au-construit-o-flota- privata-cu-vagoanele-statului.html] Un reportaj difuzat in emisiunea "Romania te iubesc", de la Pro TV[/url], se vorbeste de asocierea CFR Marfa-GFR pentru infiintarea Rolling  Stock Company, o afacere controversata demarata in mandatul lui Ludovic Orban la Ministerul Transporturilor. Practic, CFR Marfa s-a asociat cu GFR pentru a  crea o noua companie, iar 6400 de vagoane si aproape 100 de locomotive au fost declarate in plus pentru CFR Marfa au fost puse la dispozitia Rolling Stock.  Participarea CFR Marfa a fost evaluata la 42 de milioane de euro, adica pretul de fier vechi al respectivelor trenuri, in timp ce GFR trebuia sa vina cu  banii pt reparatii. Mare parte din acesti bani s-au intors la acelasi holding Grampet Grup din care face parte si GFR, adica reparatiile s-au facut tot la  aceeasi companie, se arata in reportajul realizat de Pro TV. Desi, initial CFR marfa era majoritar, Grup Feroviar Roman i-a luat locul ajungand sa detina  participatia majoritara. Practic, GFR si-a completat flota cu trenuri luate de la principalul sau competitor. Mai multe vagoane au ajuns la fier vechi. De  aici si teama ca in cazul in care CFR Marfa ar ajunge pe mana lui Gruia Stoica, toate vogoanele companiei de stat ar fi taiate si vandute ca fier vechi. Acum  GFR detine 30-35% din piata fata de CFR Marfa, 40-45%. Altfel spus, daca ar prelua CFR Marfa, Gruia Stoica ar ajunge sa controleze pana la 80% din piata. In  aceasta privinta va fi nevoie si de avizul Consiliului Concurentei. In timpul mandatului lui Radu Berceanu, CFR Marfa a continuat sa piarda contracte in favoarea transportatorilor privati. De exemplu contractul de transport de la Conpet, societate la care Ministerul Economiei este actionar  majoritar.

Actualul director general al GFR este Sorin Chinde care a fost sirector comercial la CFR Marfa. In 2005 a trecut la GFR. Un alt angajat al CFR Marfa care a  plecat la grupul Grampet a fost Gratian Calin, fost director general al CFR Marfa.

Potrivit ZiuaNews.ro, ingineria demarata in perioada lui Ludovic Orban a fost finalizata in perioada ministrului liberal Ovidiu Silaghi." Printr-o inginerie  administrativa, 1025 de vagoane detinute de CFR Marfa au trecut, prin intermediul unei alte firme - Rolling Stock Company Bucuresti, in custodia Grupului  Feroviar Roman (GFR), detinut de catre afaceristul galatean Gruia Stoica. Astfel, pe data de 12.12.2012, directorul general al CFR Marfa, Constatin Zaharia,  a convocat Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) pentru "modificarea listei vagoanelor care se constituie aport in natura al CFR Marfa la capitalul SC  Rolling Stock Company SA prin inlocuirea unui numar de 1025 de vagoane care nu au putut fi indrumate la uzinele reparatoare, cu vagoane de aceeasi valoare  totala si caracteristici tehnice care permit manevrarea si expedierea lor la uzine reparatoare", spune ZiuaNews, citat de Cotidianul. Potrivit acestuia,  Stoica este poreclit Mengele pentru viteza cu care decide taierea oricarui fel de uzina sau de vagon.

In timp, GFR a ajuns sa incheie contracte cu mari companii precum Compania Nationala a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom, Shell Gaz Romania, Rafo, Rompetrol, Lukoil. 

In 2010, ziarul Adevarul relata despre "un scandal de proportii este pe cale sa izbucneasca in legatura cu modul cum compania Conpet SA (cu capital de stat)  a acordat un contract de transport de petrol pe calea ferata in valoarea de 200 de milioane de lei noi (circa 50 de milioane de euro)". In acelasi ziar se  arata ca exista suspiciuni cu privire la derularea licitatiei in urma careia a fost atribuit contractul companiei conduse de Gruia Stoica si fratele sau  Vasile Didila. "Este cunoscut ca debutul in afaceri al lui Didila si Gruia l-a reprezentat comertul de fier vechi. Dezafectarea uzinelor din Tecuci,  Marasesti, Adjud si Barlad le-a asigurat marfa necesara. Iar adevarate cohorte de rromi au batut in lung si-n lat, ca achizitori ai grupului, judetele  Galati, Vaslui, Vrancea si Bacau", se arata in acelasi articol. Potrivit acestuia, licitatia de la Conpet a fost controversata mai ales din cauza faptului ca  "statul a fost tras in piept chiar de catre stat". Oferta depusa de CFR Marfa a fost respinsa de Conpet si atribuita GFR. Aceasta in conditiile in care  oferta GFR era la pachet cu CFR Marfa, care singura n-a izbandit.

Intr-un alt articol aparut in 2010 in Jurnalul National se arata ca Stoica a achizitionat societatea Turist Semenic SA pe care apoi ar fi devalizat-o. 

Gruia Stoica ar fi fost casatorit cu Valeria Diana Schelean, deputat PDL, unul dintre membrii Comisiei parlamentare de reviziuire a Constitutiei. Parintii Dianei Schelean sunt asociati cu Zoltan Teszari intr-o societate numita RCS Management.

Despre Grup Feroviar Roman



    GPR si-a inceput activitatea ca operator de manevra in 2001, iar in 2002 a debutat pe piata de transport feroviar efectuand servicii pentru Petrom (in prezent membra a grupului OMV). Ulterior si-a extins cota de piata furnizand servicii de transport petrolier si pentru Conpet si RAFO. In luna august 2010 GFR a devenit cel mai important furnizor de servicii feroviare pentru S.C. Petrotel LUKOIL S.A, iar in luna decembrie a aceluiasi an a devenit cel mai important furnizor de servicii de manevra si transport pe cale ferata pentru Grupul ROMPETROL N.V, mai arata datele de pe site-ul propriu.


    Cele mai recente date de la Ministerul de Finante indica faptul ca in 2011GFR a obtinut o cifra de afaceri de 761,05 milioane lei si un profit net de 28,9 milioane lei. Compania avea in 2011 datorii de 481,3 milioane lei, iar numarul mediu de angajati era de 2386 de salariati. In prezent, directorul general al GFR este Sorin Chinde,fost director comercial al CFR Marfa, potrivit EVZ.


  • Intr-un articol publicat de Ziua in luna ianuarie 2013, se mentiona ca: "Directorul general de la Grup Feroviar Roman (GFR), care face parte din grupul Grampet, este un fost director al CFR Calatori, Sorin Chinde, iar sotia acestuia - Cristina Cintia Chinde - este tocmai actualul director comercial al... CFR Calatori. Cristina Chinde este cea care face politica de preturi la CFR Calatori, iar potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, face preturile in asa fel incat sa iasa in castig... GFR. Atunci cand CFR Calatori si GFR participa la vreo licitatie, GFR stie dinainte cu ce oferta urmeaza sa vina cei de CFR Calatori. Cristina Chinde este cunoscuta in companie si sub numele de ¬Nasa Mare¬, pentru ca, deh, cei trei supercontrolori - Florin Truica, Valentin Cioncan si Gheorghe Cazacu, care de ani de zile colecteaza si impart banii de la nasii de tren, sunt sub papucul doamnei director comercial. Trebuie precizat ca familia Chinde detine cinci apartamente si doua terenuri (in total 5.149 mp) in Bucuresti, vreo 15.000 mp la Popesti-Leordeni, dar si vreo 180.000 de euro in conturi. Sorin Chinde incaseaza lunar de la GFR circa 21.000 de lei, adica in jur de 5.000 de euro, iar sotia sa, de la CFR Calatori, 6.500 de lei, adica vreo 1.500 de euro".

vreau o tara ca afara
vreau o tara ca afara

Mesaje : 153
Data de inscriere : 04/03/2011

Sus In jos

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA Empty REGIA de Oscar a PRIVATIZĂRII CFR Marfă sau cum vinzi SIGUR o companie falită Citiţi mai mult: REGIA de Oscar a PRIVATIZĂRII CFR Marfă sau cum vinzi SIGUR o companie falită

Mesaj Scris de fabio Sam Iun 22, 2013 7:26 am


Retragerea înainte de licitaţia finală a doi competitori (din totalul de trei) din privatizarea CFR, ştergerea "pe sub mână" a datoriilor companiei, au dat naştere la multe speculaţii cum că vânzarea colosului feroviar autohoton ar fi fost "aranjată".
...

http://www.evz.ro/detalii/stiri/regia-de-oscar-a-privatizarii-cfr-marfa-sau-cum-vinzi-sigur-o-companie-falita-1043803.html

fabio
fabio

Mesaje : 798
Data de inscriere : 12/12/2010

Sus In jos

TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA Empty Re: TRENULE, MASINA MICA , UNDE-L DUCI PE pONTANICA

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum